Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
ricebridge ricebridge skrev:
Om jag vore du skulle jag ringa terminalen i Hägersten och be att få komma och hämta paketet där. Det har jag ibland anledning att göra med paket där det sölas på PostMordterminalen. Med lite leende och charm — samt spårningsnummer och leg — så brukar det gå.
Tack för tips, men det är bara hjulspännband som jag klarar mig utan ett tag

Alfredo Alfredo skrev:
Har du beställt en bumerang eller en jojo, eller något liknande? :thinking:
Inte mer spännade än såhär https://www.bauhaus.se/hjulsurrning-4000kg-3m-50mm-2st

Tokslut Tokslut skrev:

Inte mer spännade än såhär [länk]
Aha, då använder de väl dem ett tag för att säkra andra paket i lastbilen...

• Haha
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ja då är det kanske inte så bråttom det är ju ganska precis sju månader kvar till hjulafton:)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Beställt en pryl från Polen, kom till Malmö igår och jag får ett sms om att den ska köras ut på måndag. Typiskt tänker jag, hade de fått tummarna ur så hade de kunnat leverera idag när jag faktiskt är hemma.
Klockan 10 dundrar en lastbil från posten förbi på gatan utanför, funderade på om mitt paket låg på.
Nu får jag ett sms om att mitt paket finns att hämta på närmaste utlämningsställe... :cry::mad:

Fick du inte det obligatoriska meddelandet att dom har försökt dela ut paketet utan att lyckas?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nej, de har ändrat leveransform helt istället, från utkörning till postpaket.

Jag väntar bara på den dag vi får åka och hämta våran post själva. Hos avsändaren. Ligger i farans riktning, som GW brukar säga.

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Jag väntar bara på den dag vi får åka och hämta våran post själva. Hos avsändaren. Ligger i farans riktning, som GW brukar säga.
Det är ju inte helt ovanligt att det faktiskt är närmre.

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Kan ju inflika att efter att ha skaffat en Nest Hello ringklocka som skickar notis till mobilen på både ljud och/eller rörelse inte har reagerat en enda gång på de tio senaste paket PostNord säger sig ha försökt leverera...
PostNord säger att leverensförsök har utförts om det står så på lappen att de försökt. Att inte brevbäraren fastnat på film kan de inte förklara men antagligen har han sett att ingen är hemma (och nej, det ser man inte förrän man är uppe på gården (och med på film))...

• Gilla
  • Wow
etompau och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fick du inte det obligatoriska meddelandet att dom har försökt dela ut paketet utan att lyckas?
Paketet hämtades ut idag :surprised:

Tulldeklaration på paket från utlandet. Jag har får paket från Japan en gång i månaden alltid samma avsändare och PostNord är alltid intressanta. Ibland får jag paketet utan att betala moms och hanteringsavgift. Ibland får jag ett sms med en länk och ibland ett brev på posten. Aldrig konsekvent. Inte summan heller trots att det står ett värde på lådan. Det slår på 20-30 kr per gång.
Därtill så kan det ta upp till två veckor efter betalningen för paketet att dyka upp. Ibland tar det bara två dagar, fast så snabbt går det aldrig enligt PostNord.
Men det mest irriterande är att från Japan till Sverige kan jag följa paketet men så fort tullen fått tag på det ändrar PostNord kollinumret och enligt dem självs är paketet inte längre spårbart och det betalar jag 75 kr för. Utan att ha ett val.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Fast lite så är det nog i alla länder att om mottagande tullenhet skickar det vidare med annan speditör att det inte är sökbart. Det är inget unikt med Postnord. Då får man isåfall skicka det från start med aktörer som har egna tullombud och det är väl i verkligheten inte så många. Sen beror det mycket på om det är företag eller privatperson också. Många byter aktör just för att de inte delar ut annat än företagspaket själva.
Ett gemensamt kollinummersystem har nog branschen sökt lösning på i många år men det blir nog antagligen svårlöst. Inte ens relevant info följer med ibland som sms avisering och sånt och det vill man också ha lösningar på utan resultat.

S Stefan1972 skrev:
Fast lite så är det nog i alla länder att om mottagande tullenhet skickar det vidare med annan speditör att det inte är sökbart. Det är inget unikt med Postnord. Då får man isåfall skicka det från start med aktörer som har egna tullombud och det är väl i verkligheten inte så många. Sen beror det mycket på om det är företag eller privatperson också. Många byter aktör just för att de inte delar ut annat än företagspaket själva.
Ett gemensamt kollinummersystem har nog branschen sökt lösning på i många år men det blir nog antagligen svårlöst. Inte ens relevant info följer med ibland som sms avisering och sånt och det vill man också ha lösningar på utan resultat.
Aviserings frågan kan inte vara svår att lösa! Varför måste postnord ha antingen mailadress eller mobilnummer för att lägga en försändelse i deras app???
Borde räcka med att mitt namn och adressffinns på försändelsen men icke lyckas postnord med det. Och det märkliga i det hela är att tex den fristående appen TrackChecker Mobile i många fall lyckas spåra en försändelse när den kommer från utlandet och hamnar på postnord medan postnords App inte kan hitta försändelsen. Problemet är postnord och ingenting annat!

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Aviserings frågan kan inte vara svår att lösa! Varför måste postnord ha antingen mailadress eller mobilnummer för att lägga en försändelse i deras app???
Borde räcka med att mitt namn och adressffinns på försändelsen men icke lyckas postnord med det. Och det märkliga i det hela är att tex den fristående appen TrackChecker Mobile i många fall lyckas spåra en försändelse när den kommer från utlandet och hamnar på postnord medan postnords App inte kan hitta försändelsen. Problemet är postnord och ingenting annat!
För att aviseringen sker via epost eller mobilnummer som default? Det är ju inget konstigt i övrigt att en app kan spåra en försändelse till den kommer till sverige men kan den även se allt när den hamnat hos postnord? Vägen i sverige alltså? Problemet i sig är ju att försändelsen får ett nytt kollinummer när den hamnar hos postnord och så länge det är okänt så går det ju liksom inte att spåra även om det såklart finns där.

Ville bara dela med mej
Skärmdump av spårningshistorik från CDON.com med statusuppdateringar för en försändelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan ju tillägga att jag inte fått sms eller leverans än!

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.