Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
Postnord har varit Postnord igen. Beställde lite varor för ett par veckor sedan, skulle levereras i min brevlåda (varubrev). Får ett sms innan bilen ens varit här om att det inte gick att delas ut, utan hade levererats till postombudet. Åker dit bara för att upptäcka att det levererats till ett ombud tre mil bort. Suckar och orkar inte ringa kundservice (den går ju ut på att trötta ut kunder), då jag ska till den orten 1 vecka senare och lantbrevbäring inte gäller brev. Kommer dit, försändelsen finns inte, utan står som utlämnad. Kliar mig i skallen och går in på appen, nu står det att försändelsen levererats, åker hem och den finns i min brevlåda. Ingen sms-avisering om att de hämtat den och levererat den. PostNord i sitt esse.

• Gilla
  • Haha
Hammarfall och 3 till
  • Laddar…
Postkontoret i Hedemora har 5 timmar lång lunch. Ingen risk att de svälter i alla fall...

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Postkontoret i Hedemora har 5 timmar lång lunch. Ingen risk att de svälter i alla fall...
De kanske plockar riskorn ur gruset.

Köpte en barnvagn onsdag kväll och idag kom denn. Ibland händer det!

• Gilla
  • Älska
BiFuel och 2 till
  • Laddar…
DHL den här gången. De påstår att de försökt leverera, men ingen var hemma.

* Det stod fem (5) bilar på tomten.
* Det var 7 personer på taket ovanför ytterdörren.
* Vi har en dörrklocka som ringer i telefonerna, och som loggar. Ingen ringde på dörren.
* Vi har en hund som skäller när en okänd person ringer på dörren. Hon skällde inte.

Känns inte som om de försökte speciellt hårt...

• Gilla
elpaco och 4 till
  • Laddar…
N
T Troberg skrev:
DHL den här gången. De påstår att de försökt leverera, men ingen var hemma.

* Det stod fem (5) bilar på tomten.
* Det var 7 personer på taket ovanför ytterdörren.
* Vi har en dörrklocka som ringer i telefonerna, och som loggar. Ingen ringde på dörren.
* Vi har en hund som skäller när en okänd person ringer på dörren. Hon skällde inte.

Känns inte som om de försökte speciellt hårt...
DHL är klart sämre än PostNord enligt mina erfarenheter.

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Ja DHL är sämst. Till för något år sedan har jag aldrig varit med om att DHL levererat någonting överhuvudtaget till rätt plats inom rätt tid, det bygger på iaktagelser både i mitt jobb och privat de senaste 30 åren. Men för något år sedan lyckades de faktiskt med ett paket, det kom till mig och i tid....

• Wow
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Ja DHL är sämst. Till för något år sedan har jag aldrig varit med om att DHL levererat någonting överhuvudtaget till rätt plats inom rätt tid, det bygger på iaktagelser både i mitt jobb och privat de senaste 30 åren. Men för något år sedan lyckades de faktiskt med ett paket, det kom till mig och i tid....
Det beror nog mycket på var man bor tydligen. Har skickat med dhl i 10år typ och inte haft nå problem alls förutom smågrejer. Schenker däremot fungerar inte alls...de har jag avstyrt så långt det bara går.

• Älska
nissenhj
  • Laddar…
S
DHL beror nog mycket på var man bor. Jag har haft leverans kanske 10-15 gånger sista året. Varje gång ringer en herre som heter Harry och talar om att han kommer om 10 minuter och 10 min senare är han på plats.
En enda gång under senaste året strulade DHL. Det var fönster-leveransen. Först undrar chauffören om han kan komma med bil med släp. Nä, har en grusplan på kanske 150m2 så det blir trångt. Sen när han väl kommer har han inte ens en palldragare med sig. Vi fick hjälpas åt att baxa 3 lastpallar med fönster på osb-skivor, ett jävla slit.

hsd
H hempularen skrev:
Jag har haft mycket problem med DHL, trasiga och öppnade paket med delvis förlorat innehåll
Numera vägrar jag DHL, kan inte säljaren leverera på annat sätt får de inte sälja.

• Wow
  • Ledsen
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Jag har också stora problem med DHL. Man kan inte sätta heder som inte finns på spel!

N
H Hammarfall skrev:
Jag har också stora problem med DHL. Man kan inte sätta heder som inte finns på spel!
En mycket märklig sak med DHL är hur otroligt svårt det är att hitta kontaktuppgifter till företaget på deras hemsida.

Jag tror det beror på chaufförerna. Förr tror jag dom kunde ta lite ”genvägar” för att sluta tidigare, men nu kanske dom hoppar över lite leveranser för att över huvud taget komma hem i tid..

Jag åkte 8km med bil och kärra för att hämta upp en förbetald hemleverans :surprised: Tyckte det verkade enklast när jag pratade med chauffören. Det var några år sedan. Och vad fick man för tack för det...?

Han lyckas lägga paketet med den trasiga sidan nedåt så jag inte såg att paketet var trasigt. Jag var borta typ 2 min så jag hörde aldrig det klingande ljudet av metall... Så jag signerade i stället att jag mottagit paketet utan anmärkning.

Nu var det inget som saknades eller var trasigt, men hålet var stort nog och ett rör tittade ut när jag skulle lyfta av lådan. Det är omöjligt att chauffören inte märkt något. Det hade väl varit enklare att notera att emballaget var trasigt vid leverans om jag skulle behöva begära skadestånd för transportskada?
Jag tror bara han hade bråttom hem på fredag eftermiddag.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Det beror nog mycket på var man bor tydligen. Har skickat med dhl i 10år typ och inte haft nå problem alls förutom smågrejer. Schenker däremot fungerar inte alls...de har jag avstyrt så långt det bara går.
Jag har observerat en markant skillnad mellan schenker och DHL. Schenker brukar lyckas hitta rätt inom vettig tid. Men det är väldigt ofta skador på paketen. DHL däremot kan lätt låta paketet ligga 2v på terminalen i Rosersberg, omöjligt att få ut den. Men oftast hel.

Skillnaden är att en webshop kan hinna göra 2 - 3 omleveranser av skadade prylar med schenker på den tid DHL tar på sig för EN leverans.

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
En mycket märklig sak med DHL är hur otroligt svårt det är att hitta kontaktuppgifter till företaget på deras hemsida.
Tyvärr mycket svårt hos många företag :(

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.