Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
N
H hempularen skrev:
Jag har observerat en markant skillnad mellan schenker och DHL. Schenker brukar lyckas hitta rätt inom vettig tid. Men det är väldigt ofta skador på paketen. DHL däremot kan lätt låta paketet ligga 2v på terminalen i Rosersberg, omöjligt att få ut den. Men oftast hel.

Skillnaden är att en webshop kan hinna göra 2 - 3 omleveranser av skadade prylar med schenker på den tid DHL tar på sig för EN leverans.
Av Schenker, DHL och PostNord föredrar jag helt klart PostNord. Har aldrig haft några problem med dem mer än vid något paket jag beställt från Tyskland som haft mindre skador men de kan lika gärna ha uppstått i Tyskland.

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag har observerat en markant skillnad mellan schenker och DHL. Schenker brukar lyckas hitta rätt inom vettig tid. Men det är väldigt ofta skador på paketen. DHL däremot kan lätt låta paketet ligga 2v på terminalen i Rosersberg, omöjligt att få ut den. Men oftast hel.

Skillnaden är att en webshop kan hinna göra 2 - 3 omleveranser av skadade prylar med schenker på den tid DHL tar på sig för EN leverans.
Lustigt att det är så olika. Jag skickar ändå delar med dhl själv och har efter åtskilliga paket (säkert åtminstone tusen) inte en enda reklamation. Enda plumparna är nån dags försening på paket jag ska ha själv men det beror mest på det externa företag som kör åt dhl här. Stora distrikt och jag på slutet och en del ggr har de helt enkelt inte hunnit med.
Schenker orkar jag inte ens med, där får man aldrig nå besked om nånting och av 10 leveranser till mig så har de lyckats varit sena 6 av dem, en gång slarvade de bort ett paket på terminalen i sundsvall. Tog fyra veckor innan det dök upp. Scannat i sundsvall men sen borta..........Specialtillverkade delar från Polen som jag väntat i fyra månader på och min kund stod i sin tur och väntade på det jag skulle slutföra och skicka till dem. Då är irritationen på topp kan man säga. Ger mig sjutton på att det aldrig var borta heller utan det stod väl nånstans bara men ingen bryr sig liksom. Var på väg dit själv till och med men leta själv gick ju inte för sig........

N
H Hammarfall skrev:
Tyvärr mycket svårt hos många företag :(
Jo det är sant men hos PostNord och Schenker går det utan problem att hitta uppgifterna. PostNord är enklast att få kontakt med (telefon, Messenger o.s.v. funkar).

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Att få kontakt med posten är inte så svårt, men sedan skall ju kontakten ge någon form av effekt också...

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Att få kontakt med posten är inte så svårt
Nej det är ju bara att skicka ett brev... :oops:

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
hsd
Posten har aldrig falerat för mig, det har varit mycket bra, snabba, och säkra
Tråkigt bara att de blev fruktansvärt dyra, särskilt efter namnbytet
Shenker har fungerat bra, inte så snabba men inget har försvunnit och allt har varit helt
Bussgods höjde priserna, tom. över postens samtidigt som transporttiderna ökade och de la ner närmaste terminalen....

N Nalleman64 skrev:
En mycket märklig sak med DHL är hur otroligt svårt det är att hitta kontaktuppgifter till företaget på deras hemsida.
Du måste veta vilket dhl-bolag som fraktar. Är paketet från tyskland är det postnord, dhl express eller dhl freight här. Express är bäst att ha att göra med. De har tom hjälpt mig när det varit freight som knasat.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
H hempularen skrev:

Inte funderat på att åka dit? Har du bara trackingnuret så...

Visst är dom roliga :)
Inkom per email i natt (mot söndag) kl 00:38:
E-postmeddelande från PostNord med titeln "Paket till dig!" och delar av en text till en mottagare.

Inkom per email i förmiddags kl 10:24, 10 timmar senare...
Skärmdump av ett email från PostNord med påminnelse om paket som ska hämtas.

• Haha
  • Gilla
JLyck och 3 till
  • Laddar…
Ja nu verkar dom fått upp farten på leveranserna :crysmile:

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vad fan händer här då :surprised:

Spårningshistorik för paket som visar flera förseningar och ankomster till terminaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
BiFuel och 4 till
  • Laddar…
Det har fastnat i vinkelvolten.

• Haha
  • Gilla
Stadsfiskalen och 9 till
  • Laddar…
Kan vara någon på DHL som gillar paketet och kör omkring med det under sitt arbetspass! :thinking:

Om jag vore du skulle jag ringa terminalen i Hägersten och be att få komma och hämta paketet där. Det har jag ibland anledning att göra med paket där det sölas på PostMordterminalen. Med lite leende och charm — samt spårningsnummer och leg — så brukar det gå.

Tokslut Tokslut skrev:
Vad fan händer här då :surprised:
Har du beställt en bumerang eller en jojo, eller något liknande? :thinking:

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.