382 770 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Av Schenker, DHL och PostNord föredrar jag helt klart PostNord. Har aldrig haft några problem med dem mer än vid något paket jag beställt från Tyskland som haft mindre skador men de kan lika gärna ha uppstått i Tyskland.H hempularen skrev:Jag har observerat en markant skillnad mellan schenker och DHL. Schenker brukar lyckas hitta rätt inom vettig tid. Men det är väldigt ofta skador på paketen. DHL däremot kan lätt låta paketet ligga 2v på terminalen i Rosersberg, omöjligt att få ut den. Men oftast hel.
Skillnaden är att en webshop kan hinna göra 2 - 3 omleveranser av skadade prylar med schenker på den tid DHL tar på sig för EN leverans.
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
Lustigt att det är så olika. Jag skickar ändå delar med dhl själv och har efter åtskilliga paket (säkert åtminstone tusen) inte en enda reklamation. Enda plumparna är nån dags försening på paket jag ska ha själv men det beror mest på det externa företag som kör åt dhl här. Stora distrikt och jag på slutet och en del ggr har de helt enkelt inte hunnit med.H hempularen skrev:Jag har observerat en markant skillnad mellan schenker och DHL. Schenker brukar lyckas hitta rätt inom vettig tid. Men det är väldigt ofta skador på paketen. DHL däremot kan lätt låta paketet ligga 2v på terminalen i Rosersberg, omöjligt att få ut den. Men oftast hel.
Skillnaden är att en webshop kan hinna göra 2 - 3 omleveranser av skadade prylar med schenker på den tid DHL tar på sig för EN leverans.
Schenker orkar jag inte ens med, där får man aldrig nå besked om nånting och av 10 leveranser till mig så har de lyckats varit sena 6 av dem, en gång slarvade de bort ett paket på terminalen i sundsvall. Tog fyra veckor innan det dök upp. Scannat i sundsvall men sen borta..........Specialtillverkade delar från Polen som jag väntat i fyra månader på och min kund stod i sin tur och väntade på det jag skulle slutföra och skicka till dem. Då är irritationen på topp kan man säga. Ger mig sjutton på att det aldrig var borta heller utan det stod väl nånstans bara men ingen bryr sig liksom. Var på väg dit själv till och med men leta själv gick ju inte för sig........
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Att få kontakt med posten är inte så svårt, men sedan skall ju kontakten ge någon form av effekt också...
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 172 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 172 inlägg
Posten har aldrig falerat för mig, det har varit mycket bra, snabba, och säkra
Tråkigt bara att de blev fruktansvärt dyra, särskilt efter namnbytet
Shenker har fungerat bra, inte så snabba men inget har försvunnit och allt har varit helt
Bussgods höjde priserna, tom. över postens samtidigt som transporttiderna ökade och de la ner närmaste terminalen....
Tråkigt bara att de blev fruktansvärt dyra, särskilt efter namnbytet
Shenker har fungerat bra, inte så snabba men inget har försvunnit och allt har varit helt
Bussgods höjde priserna, tom. över postens samtidigt som transporttiderna ökade och de la ner närmaste terminalen....
Du måste veta vilket dhl-bolag som fraktar. Är paketet från tyskland är det postnord, dhl express eller dhl freight här. Express är bäst att ha att göra med. De har tom hjälpt mig när det varit freight som knasat.N Nalleman64 skrev:
Inte funderat på att åka dit? Har du bara trackingnuret så...H hempularen skrev:Jag har observerat en markant skillnad mellan schenker och DHL. Schenker brukar lyckas hitta rätt inom vettig tid. Men det är väldigt ofta skador på paketen. DHL däremot kan lätt låta paketet ligga 2v på terminalen i Rosersberg, omöjligt att få ut den. Men oftast hel.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 874 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 863 inlägg
Om jag vore du skulle jag ringa terminalen i Hägersten och be att få komma och hämta paketet där. Det har jag ibland anledning att göra med paket där det sölas på PostMordterminalen. Med lite leende och charm — samt spårningsnummer och leg — så brukar det gå.