382 759 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Två av tre paket från www.skyltcentralen.se kom fram iaf.MathiasS skrev:
Posten verkar leverera snabbt denna gång. Beställde Kawasaki grönytemotordelar över telefon vid 16:00 i Onsdags på www.Lapab.se väster om Västerås och är på gång till brevlådan nu i Södra Stockholm
Nu är det ren gambling om man får avisering eller inte. Har hänt flera ggr att jag fått påminnelse och avisering samma dag. Då har paketet legat hos ombud i en vecka.
En försändelse som skulle levereras hem med instruktioner att ställa utanför dörren om ingen var hemma, hade inte ens lämnat terminalen. Fick påminnelse efter en vecka om att hämta det där, inte ens hos närmaste ombud.
En försändelse som skulle levereras hem med instruktioner att ställa utanför dörren om ingen var hemma, hade inte ens lämnat terminalen. Fick påminnelse efter en vecka om att hämta det där, inte ens hos närmaste ombud.
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
Under 2 dygn tills den ligger på utkörningsbilen, det är ju inte annat än imponerande. Får se om de slår tidigare rekordet på 3 dygn från order till delen låg på skrivbordet hemma. Behöver jag tillägga att knappen jag beställt börjat fungera i bilen igen?N nissenhj skrev:
Edit: Chauffören ringde precis! "kommer strax!" :O
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Jag måste ha haft en ofattbar tur genom åren. Posten/PostNord har alltid funkat perfekt. När hemleverans utlovats har det alltid kommit ända hem till trappan. Vid leverans till brevlådan i den eller i en regnsäker påse utanpå den. Vid leverans till ombud 99 gånger av 100 med möjlighet att välja vilket ombud jag vill ha grejorna till.
Lätt att följa leveransen i den utmärkta appen. Snabba leveranser oftast över natten.
DHL har också funkat bra precis som Schenker.
Enda nackdelen med DHL är att de inte meddelar när de tänker köra ut paketet.
Det går dock bra att följa paketets väg på webben (gäller både DHL och Schenker). Snabba leveranser!
Bring har funkat bra de få gånger de varit transportör.
Andra transportörer som t.ex. Early Bird har jag inte testat och avser heller inte att göra det.
Kan jag välja blir det alltid PostNord för min del. Mycket nöjd med dem och deras utmärkta lantbrevbärare!
Lätt att följa leveransen i den utmärkta appen. Snabba leveranser oftast över natten.
DHL har också funkat bra precis som Schenker.
Enda nackdelen med DHL är att de inte meddelar när de tänker köra ut paketet.
Det går dock bra att följa paketets väg på webben (gäller både DHL och Schenker). Snabba leveranser!
Bring har funkat bra de få gånger de varit transportör.
Andra transportörer som t.ex. Early Bird har jag inte testat och avser heller inte att göra det.
Kan jag välja blir det alltid PostNord för min del. Mycket nöjd med dem och deras utmärkta lantbrevbärare!
Om de slarvat kommer de köra ut det till dig.A atomlab skrev:Posten i ett nötskal. Skulle få ett paket var hemma såklart så kom ingen även fast det var aviserad utkörning.
Fick sedan ett sms om att jag kunde hämta paketet på andra sidan staden på deras Företagscenter. Som har öppet 08-10 och 13-15 vardagar. Ringde och frågade varför man inte kan skicka det till närmsta utlämningsställe då jag fått paket till min lokala Ica från samma säljare ett flertal gånger. Kom inget vettigt svar.
Vet inte vem du pratat med men jag har fått upp i appen att jag kan boka hemleverans även när de lyckats felleverera.
(Hint. Installera Postens app. Den är verkligen bra)
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Tyvärr har jag tre olika vänner som fått paket med bl.a. medicin bortslarvade inte bara en gång. Early Bird påstår sig ha levererat men inget paket finns. Vid kontakt slår de ifrån sig (om de ens svarar) och hänvisar till avsändaren.Alfredo skrev:
De levererar inte till trappan heller vilket för mig som har en bit till brevlådan är en klar nackdel. Med PostNord får jag mitt paket hela vägen hem.
Ser ingen anledning att byta bort ett välfungerande alternativ mot ett annat.