382 768 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
När på måndagen postades det?tttomten skrev:
Var det senare under dagen så kommer det inte iväg förens tidagen.
Då hinner de inte få det med på onsdags leveransen.
Själv är jag inte kompis alls med att posten kommer varannan dag.
Får inte kontroll på vilka dagar de är här
Jag vittjar den varje dag, är det inte Postnord så är det Bring, eller någon av paketfirmorna som kan ha varit där. Ibland är dessutom paketen hängda i en påse utanpå. Man måste vittja varje dag om man inte vill ha blöta paket/brev.useless skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 170 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 170 inlägg
Det var på fm. PN skriver på hemsidan inom 2 vardagar så dom missade helt klart i denna leveransen.H Hallerudsbo skrev:
Ingen som helst aning när dom kommer heller så har mer o mer gått över till paket även för småsaker då posten kommer så sporadiskt.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Samma här! Har låsbar låda och får ytterst lite "fysisk" post så jag kollar lådan en gång i veckan. Om jag vet att någon "värdepost" är på ingång kollar jag givetvis oftare.useless skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Lätt att kolla när den vanliga postutdelningen sker:tttomten skrev:
https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-utdelningsdag
Går även att kolla i PostNords utmärkta app.
Där ser man även när paket och varubrev kommer att delas ut.
Ja det är lätt att kolla men om det inte följs då? Samt att det byts dagar.N Nalleman64 skrev:
Obs, jag har nästan bara gott att säga om PN och för mig brukar leveranserna funka exemplariskt.
Det byts kontinuerligt veckodagar, detta eftersom det normalt är fem vardagar på en vecka, men det är inte det som "krånglar" till det utan det är när det kommer helgdagar på en vardag.tttomten skrev:
Har man en bra elektronisk kalender som har de svenska helgdagarna inlagda så går det att skapa en kalenderhändelse som faller ut varannan vardag.
😆 klart att det går att skapa olika hjälpmedel för när leveranserna ska komma men det hjälper ju inte mot det jag skrev. Att dom skriver leverans inom 2 vardagar men att det tar 4.Demmpa skrev:
Det byts kontinuerligt veckodagar, detta eftersom det normalt är fem vardagar på en vecka, men det är inte det som "krånglar" till det utan det är när det kommer helgdagar på en vardag.
Har man en bra elektronisk kalender som har de svenska helgdagarna inlagda så går det att skapa en kalenderhändelse som faller ut varannan vardag.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 017 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 017 inlägg
Tack!Demmpa skrev:
Det byts kontinuerligt veckodagar, detta eftersom det normalt är fem vardagar på en vecka, men det är inte det som "krånglar" till det utan det är när det kommer helgdagar på en vardag.
Kunde inte sagt det bättre själv! 👍