Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
Nyfniken Nyfniken skrev:
1983. Publiken skrattar men det är ju exakt såhär det är idag! 😂

[media]
Fy fan va pricksäkert, bra spåkula där.

• Gilla
Heidina och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Fy fan va pricksäkert, bra spåkula där.
Titta på alla gamla "Helt apropå" programmen! Det är dags aktuella 😃

H
tttomten tttomten skrev:
Fick ett 2 kg brev (ej paket) idag som postades i måndags. Borde rimligtvis varit framme i onsdags pga varannandagsutdelning men kom som sagt idag. Ok?-tveksamt.
När på måndagen postades det?
Var det senare under dagen så kommer det inte iväg förens tidagen.
Då hinner de inte få det med på onsdags leveransen.

Själv är jag inte kompis alls med att posten kommer varannan dag.
Får inte kontroll på vilka dagar de är här

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jag vittjar brevlådan ungefär var tredje dag, så för mig kvittar det om posten delas ut 2 eller 5 gånger i veckan.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag vittjar brevlådan ungefär var tredje dag, så för mig kvittar det om posten delas ut 2 eller 5 gånger i veckan.
Jag vittjar den varje dag, är det inte Postnord så är det Bring, eller någon av paketfirmorna som kan ha varit där. Ibland är dessutom paketen hängda i en påse utanpå. Man måste vittja varje dag om man inte vill ha blöta paket/brev.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Alltid när jag får paket så får jag en notis om att det är levererat.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
hsd
pacman42 pacman42 skrev:
Jag vittjar den varje dag, är det inte Postnord så är det Bring, eller någon av paketfirmorna som kan ha varit där. Ibland är dessutom paketen hängda i en påse utanpå. Man måste vittja varje dag om man inte vill ha blöta paket/brev.
Eller stulna :worried:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Eller stulna :worried:
Inte där jag bor, men det förekommer ju på många ställen.

Nu senast hade jag fått en SSD som låg i påsen, den hade knappast fått ligga kvar om jag bott i Göteborgs ökända förorter.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
När på måndagen postades det?
Var det senare under dagen så kommer det inte iväg förens tidagen.
Då hinner de inte få det med på onsdags leveransen.

Själv är jag inte kompis alls med att posten kommer varannan dag.
Får inte kontroll på vilka dagar de är här
Det var på fm. PN skriver på hemsidan inom 2 vardagar så dom missade helt klart i denna leveransen.

Ingen som helst aning när dom kommer heller så har mer o mer gått över till paket även för småsaker då posten kommer så sporadiskt.

N
useless useless skrev:
Samma här! Har låsbar låda och får ytterst lite "fysisk" post så jag kollar lådan en gång i veckan. Om jag vet att någon "värdepost" är på ingång kollar jag givetvis oftare.

• Gilla
useless
  • Laddar…
N
tttomten tttomten skrev:
Det var på fm. PN skriver på hemsidan inom 2 vardagar så dom missade helt klart i denna leveransen.

Ingen som helst aning när dom kommer heller så har mer o mer gått över till paket även för småsaker då posten kommer så sporadiskt.
Lätt att kolla när den vanliga postutdelningen sker:
https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-utdelningsdag
Går även att kolla i PostNords utmärkta app.
Där ser man även när paket och varubrev kommer att delas ut.

N Nalleman64 skrev:
Lätt att kolla när den vanliga postutdelningen sker:
[länk]
Går även att kolla i PostNords utmärkta app.
Där ser man även när paket och varubrev kommer att delas ut.
Ja det är lätt att kolla men om det inte följs då? Samt att det byts dagar.

Obs, jag har nästan bara gott att säga om PN och för mig brukar leveranserna funka exemplariskt.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Ja det är lätt att kolla men om det inte följs då? Samt att det byts dagar.
Det byts kontinuerligt veckodagar, detta eftersom det normalt är fem vardagar på en vecka, men det är inte det som "krånglar" till det utan det är när det kommer helgdagar på en vardag.

Har man en bra elektronisk kalender som har de svenska helgdagarna inlagda så går det att skapa en kalenderhändelse som faller ut varannan vardag.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det byts kontinuerligt veckodagar, detta eftersom det normalt är fem vardagar på en vecka, men det är inte det som "krånglar" till det utan det är när det kommer helgdagar på en vardag.

Har man en bra elektronisk kalender som har de svenska helgdagarna inlagda så går det att skapa en kalenderhändelse som faller ut varannan vardag.
😆 klart att det går att skapa olika hjälpmedel för när leveranserna ska komma men det hjälper ju inte mot det jag skrev. Att dom skriver leverans inom 2 vardagar men att det tar 4.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N
Demmpa Demmpa skrev:

Tack!
Kunde inte sagt det bättre själv! 👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.