Man får kanske välja vilka trådar man öppnar när man sitter vid matbordet..
Men funkar alltså inte den funktionen?

Vält krukväxt på ett bord bredvid hylla med pärmar, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit, jo, den funkar utmärkt. @tommib

• Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
... En sån här funktion?

• Haha
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Spoilerfunktionen är ju "clickbait". Man bara MÅSTE kolla vad som döljer sig där :D

• Gilla
  • Haha
Forestgrove och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Alltså, inte för att jag egentligen bryr mig men BH borde kanske ha en sån "spoilerfunktion" så att man kan dölja den där typen av bilder. I alla fall när man sitter och äter en grillad köttbit...
Tanken slog mig faktiskt, men sen kollade jag lite i historiken och tänkte att ni får tåla det.

• Gilla
  • Haha
Kim Gyllenhorn och 3 till
  • Laddar…
Min son skulle spika ihop stolpar till altantaksbygge. Det var riktigt grov spik som var köpt på Byggmax eller annan lite billigare butik. Han hade spikat ganska mycket då han helt plötsligt kommer in och har fått en flis av spikskallen in i ögat! Jag lyckades få ut den ur ögonvitan delvis med hjälp av en magnet och hushållspapper men det var fruktansvärt jobbiga minuter innan den var ute och under tiden fick han inte blinka då jag var rädd den skulle gräva sig djupare. Sen använde han skyddsglasögon och på min uppmaning även hörselskydd. Många bryr sig inte om skydd när de jobbar hemma för man ska ju bara....

Jag hade köpt en billig stor borrhammare eftersom jag tänkt mig göra ett par hål i garagegolvet för att fästa en ring som en kätting skulle gå i för låsning av 4-hjulingen. Långa borr var det med så jag satte i ett sånt och började borra eller slå/hugga eller vad det heter. Gick väl hyfsat först sen fastnade borret och maskinen slog runt. Jag hade som ts ingen chans att hålla den vridstarka maskinen. Blev lite blåslagen på armarna och jävligt förbannad. Satte ringen i håltegelväggen ist.

Denna video hittade jag för ett par år sedan när jag låg och väntade på operation hos Hand och Plastkkirurgen.

• Gilla
Per Ingemansson och 15 till
  • Laddar…
Står och spikar lockpanel på farsans hus.
Det är 7 meter eller något sådant till nock så vi har satt upp en ställning.

Far min står över mig på våningen ovanför, jag står under. Plötsligt hör jag "jävlar, se upp" och sekunden efter har jag vansinnigt ont i axeln.

Farsan har tappat hammaren, jag har brutit nyckelbenet. Han fick spika resten själv.

Hjälm är ibland bra i fler fall än vad man tror.

• Wow
saiter
  • Laddar…
Vinkelslip med lamellskiva.. jag sa några minuter innan: jag slutar nu, orkar inte längre idag.. sen: jag ska bara.. Ett finger med ett tvättat sår som orsakats av en vinkelslip, visande vikten av skyddshandskar vid arbete.
Skapa konto

Ingen farlig skada sådär, men kunde gått riktigt illa om jag inte haft skyddshandskar på mig känns det som. På bild är såret tvättat och någon timme gammalt.

Såret kauteriserades lite smått som tur var (y)

• Ledsen
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
M Micke_J skrev:
Denna video hittade jag för ett par år sedan när jag låg och väntade på operation hos Hand och Plastkkirurgen.
[media]
Toppenbra video! Innan har jag tänkt på extra handtaget som en hjälp att hålla en tung maskin stadigt, mest ur perspektivet att kunna sikta rätt. Nu vet jag helt plötsligt att det är en viktig säkerhetsfunktion och att jag ska vrida handtaget annorlunda mot hur jag gjort tidigare.

• Gilla
Ingenjören
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Toppenbra video! Innan har jag tänkt på extra handtaget som en hjälp att hålla en tung maskin stadigt, mest ur perspektivet att kunna sikta rätt. Nu vet jag helt plötsligt att det är en viktig säkerhetsfunktion och att jag ska vrida handtaget annorlunda mot hur jag gjort tidigare.
Samma här, lärde mig också en del nytt. Denna video och andra på samma tema, tex hur undvika kick back, borde läggas i en egen referenstråd med endast säkerhetsfilmer.

Mikael_L
tveksamt tveksamt skrev:
Man får kanske välja vilka trådar man öppnar när man sitter vid matbordet..
Någon moderator skulle kanske kunna lägga till texten "(OBS obehagliga bilder i tråden!)"

Så kanske man tänker sig för lite innan man klickat. :thinking:

Jag har numera alltid en liten klump av obehag när jag kikar in här. Väljer tillfälle då jag anser att jag klarar det utan att känna att maginnehållet är på väg upp.
Jag är rätt så klen, jajjamän ... :)

• Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Man kikar här med skräckblandad förtjusning :seenoevil:

Borde ha mer respekt för den här framöver...

• Nedslängd vinkelslip med sladd bredvid krossade kakelplattor och träbitar på gräsmatta, personens skodda fot syns.
    Skapa konto
  • Fot i halkskydd och socka med hål som visar en tå mot en gräsmatta.
    Skapa konto
  • Gilla
V70pappa
  • Laddar…
V vemvardetsomkasta skrev:
Borde ha mer respekt för den här framöver...
Ja.... Och inte använda flipflops när man renoverar.... (jag är likadan som använder mina foppatofflor ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.