Hej!

Köpte idag en portabel ac, och till min stora förvåning så ingick inte någon adapter till fönstret. Det vill säga så hade jag velat haft en adapter så att slangen blev mindre, så inte halva fönstret behövde stå på vid gavel, någon som har koll på om detta går att köpa?

Det är de vill säga frånluftsslangen som jag hade velat bli mindre i hålet där fönstret är.

Tack!

Redigerat:
Gör en själv, skiva av något slag, såga till den så den passar fönsteröppningen, borra hål för slangen, klart....

G
M Musmatta skrev:
Hej!

Köpte idag en portabel ac, och till min stora förvåning så ingick inte någon adapter till fönstret. Det vill säga så hade jag velat haft en adapter så att slangen blev mindre, så inte halva fönstret behövde stå på vid gavel, någon som har koll på om detta går att köpa?

Det är de vill säga frånluftsslangen som jag hade velat bli mindre i hålet där fönstret är.

Tack!
Jag har köpt 2 st portabla ac:ar i mitt liv, ingen har haft en adapter för att ändra storlek på utblåset, men båda har haft slang samt en "plastskiva" att fästa utblåset i för att sätta i fönster eller nåt sådant med "raka öppningar" typ amerikanska fönster som öppnar uppåt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.