ACME skrev:
Kan man sätta vanlig borrchuck i den, typ sådan som Milwaukee har i sina maskiner..
http://www.milwaukeetools.se/int/sv...sLink/PDD144XLoktor?OpenDocument&nav1=pro
I såna fall känns den grym, för Milwaukees är som vanligt rätt tunga..
Det där var en maskin det. Men tyvärr ser jag inget fäste för en chuck annat än i bitsfästet. Hur stor nytta gör slagborrfunktionen i en skruvdragare och dessutom i en så lätt maskin, någon som provat? Vi får hoppas att Milwaukee kommer med en liknande och med deras chucksystem.ACME skrev:
Vad är priset?
Här är databladet: http://www.essve.com/upload/3433/BTP130_BTP140_view.pdf
Chucken lär vara av modellen med bitsfäste och duger nog gott till enklare borrningsarbeten. Till borrning i redig betong duger inget annat än en rejäl borrhammare, typ HILTI's TE-6, med Makitan fungerar säkert bra i tegel och lättbetong.
Priset lligger på ca 6000:- inkl. moms, dvs ca 1000:- dyrare än varianten med endast slagskruvdragarfunktionen.
Jag lutar lite åt att nöja mig med en ren slagskruvdragare, dels för att jag redan har Makitas Li-Ion skruvdragare, och dels för att det är färre funktioner som kan krångla. Vad tror ni?
Priset lligger på ca 6000:- inkl. moms, dvs ca 1000:- dyrare än varianten med endast slagskruvdragarfunktionen.
Jag lutar lite åt att nöja mig med en ren slagskruvdragare, dels för att jag redan har Makitas Li-Ion skruvdragare, och dels för att det är färre funktioner som kan krångla. Vad tror ni?
Nästa skruvdragare blir en Makita Li-Ion
om jag får välja. ;D
Klämde lite på en 14,4 voltare och den
är lättare än min 12 voltare DeWalt xrp.
Fast DeWalten vill ju inte gå sönder
.
Bara byta batterierna som tar laddning
sämre och sämre.
Måste bara hitta ett bra argument för chefen
för att byta. :
Nån som har jämfört De-Walt mot Makita Li-Ion?
Mvh Putte
om jag får välja. ;D
Klämde lite på en 14,4 voltare och den
är lättare än min 12 voltare DeWalt xrp.
Fast DeWalten vill ju inte gå sönder
Bara byta batterierna som tar laddning
sämre och sämre.
Måste bara hitta ett bra argument för chefen
för att byta. :
Nån som har jämfört De-Walt mot Makita Li-Ion?
Mvh Putte
Klicka här för att svara