Vi har en åttaformad pool så kan inte ha pooltak (måste specialbeställ och det blev dyrt).
Är på jakt efter ett poolskydd. Kollat på folkpools ribcover och walu evolution. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? För/nackdelar? Är det bättre att ta transparant färg så poolen blir varmare?
Vi ska köpa ny värmepump också men vet dock inte vilken ännu. Vill hålla temperaturen runt 30 grader.
Är på jakt efter ett poolskydd. Kollat på folkpools ribcover och walu evolution. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? För/nackdelar? Är det bättre att ta transparant färg så poolen blir varmare?
Vi ska köpa ny värmepump också men vet dock inte vilken ännu. Vill hålla temperaturen runt 30 grader.
Har ett walu-skydd och det är bra kvalitet. Lastspännen känns lite B, men det är funktionellt. Jag har det året runt och det klarar skånska vintrar med lite snö. Genomskinligt är nog bra på sommaren, men frågan är om det ser smutsigt ut. Folkpools variant verkar till funktionen vara identiskt, det är samma vev som walu har. Några små skillnader: walu skickar med extraspännen för långsidorna, så att man kan få fästen runt hela poolen (jag har dock aldrig använd dessa). Folkpool har ett extra spänne mellan lastspännaren och täcket, så att man inte behöver trä remmen genom lastspännet varje gång.
Du behöver väl inte specialbeställa pooltak för att du har åttakantig pool? Funkar väl såhär?
Jag har dock Walu, och är nöjd med det. Dock låter ju den där lösningen från Folkpool med att slippa trä igenom banden som en bra ide, men det kan man nog lösa på Walu också. Köp det som är bäst/billigast/kortast väg att åka eller vad som nu är viktigast för dig. Har transparent, och vet inte om jag skulle köpa det igen. Är nog 50/50, ser fint ut, men blir smutsigt. Har du ingen lampa är det såklart meningslöst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har dock Walu, och är nöjd med det. Dock låter ju den där lösningen från Folkpool med att slippa trä igenom banden som en bra ide, men det kan man nog lösa på Walu också. Köp det som är bäst/billigast/kortast väg att åka eller vad som nu är viktigast för dig. Har transparent, och vet inte om jag skulle köpa det igen. Är nog 50/50, ser fint ut, men blir smutsigt. Har du ingen lampa är det såklart meningslöst.
Klicka här för att svara