Hej,
Vet att det finns många trådar om det här men hittar inte riktigt dom svar jag behöver.

Har köpt en rampool 366cm i diameter, 6473 liter. https://www.rusta.com/se/rampool-p759103080201.aspx
Behöver ju en filterpump, och gärna någon form av värmare.

Har titta på både sandfilterpump och "filterballs-pump", som enligt produktinformationen ska vara mycket bättre..
https://www.xn--ob-eka.se/tradgard/pooler-tillbehor/pooltillbehor/filterpump-swim-fun-filterballs-system-3111774[URL]https://www.rusta.com/se/sandfilterpump-p759103170201.aspx[/URL]

Poolen står ganska nära huset och där har jag ett ganska platt plåttak i söderläge. En första tanke var att koppla på typ 50 meter slang som får ligga där upp på taket. Det är ju dock typ 3-4 meter upp, orkar dessa pumpa upp vattnet så högt? Vilken typ av slang?
Om det går att pumpa upp vattnet så är kanske något liknande en bra lösning.
https://www.jula.se/catalog/fritid/pool-och-bad/pooltillbehor/pool-uppvarmning/poolvarmare-003780/

Eller är det bättre att köpa en enkel poolvärmare likt denna?
https://www.jollyroom.se/fritid-hob...MIlYC5yqHq6QIVzYeyCh1lQAilEAQYCSABEgIGp_D_BwE

Så, har ni något förslag på hur man löser detta? Egna erfarenheter av liknande pool?
Tacksam för input.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.