Har fått problem med att sand från sandfiltret kommer ut i poolen. Hade samma fel förra året vid denna tid på året. I våras innan poolen skulle sättas igång renoverades sandfiltret med nya dysor och ny sand i tron att det gått hål på någon dysorna och därmed släpper igenom sanden till poolen. Dysorna såg dock hela ut.
Upplevde att det fungerade över sommaren men nu är det samma bekymmer igen(?) trots varsam backspolning.
Finns någon som erfarit detta fenomen tidigare eller har ide om vad man ska göra åt det?
Tacksam för idéer om vad jag ska göra åt det.