Har fått problem med att sand från sandfiltret kommer ut i poolen. Hade samma fel förra året vid denna tid på året. I våras innan poolen skulle sättas igång renoverades sandfiltret med nya dysor och ny sand i tron att det gått hål på någon dysorna och därmed släpper igenom sanden till poolen. Dysorna såg dock hela ut.

Upplevde att det fungerade över sommaren men nu är det samma bekymmer igen(?) trots varsam backspolning.

Finns någon som erfarit detta fenomen tidigare eller har ide om vad man ska göra åt det?

Tacksam för idéer om vad jag ska göra åt det.
 
T
Kan vara tätningen i centralventilen som inte håller tätt kanske.
Eller för mycket sand i filtret men brukar åka ut när man backspolar.

Eller har du haft sand i badbrallorna från att du gjorde sandänglar senast.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.