Byggahus.se
+20grader igår, soltäcke på.
Nästan, nästan klar med trallen, fris och kjol kvar dock.
Nästan färdigbyggd trädäck runt utomhuspool med solskydd på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 7 till
  • Laddar…
Två personer badar i en utomhuspool med träplattform och badleksaker runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Premiärbad.
+26°C.. Kändes nästan lite kyligt dock.
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Kör du pumpen dygnet runt?

Jag kan höja med 6 grader en riktigt solig dag med solfångare och värmepump. Stänger oftast av allt på natten. Är endast 5 grader ute nu så det kyler.
 
Tiger79 skrev:
Kör du pumpen dygnet runt?

Jag kan höja med 6 grader en riktigt solig dag med solfångare och värmepump. Stänger oftast av allt på natten. Är endast 5 grader ute nu så det kyler.
Jo allt körs dygnet runt så här långt.
Gissar att värmepumpen snart gjort sitt jobb och bara behöver stödvärma då och då, inställd på 28grader.
 
+27 nu... snart stänger VPn ner.. :)

Var och skulle komplettera det sista trallvirket, o jösses säger bara... inte bra inte bra!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Jo allt körs dygnet runt så här långt.
Gissar att värmepumpen snart gjort sitt jobb och bara behöver stödvärma då och då, inställd på 28grader.
Ok. Nu värmer solen på bra här, ger mer värme än pumpen...
 
S
Bra jobbat!!!

Tyvärr så ligger vi liiite efter, efter förra årets succé med en lite större pool bestämdes det att poolen skulle grävas ner en aning( jag:wow:), så just nu är det bara en grop men men målet är att bada till midsommar:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fasiken vad grymt bra det blev!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Skooda skrev:
Bra jobbat!!!

Tyvärr så ligger vi liiite efter, efter förra årets succé med en lite större pool bestämdes det att poolen skulle grävas ner en aning( jag:wow:), så just nu är det bara en grop men men målet är att bada till midsommar:)
Haha älskar såna idéer och förhoppningar..
Känns igen nånstans ifrån.. :surprised: :rolleyes:
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
+30 visade värmepumpen när jag kom hem från eftermiddagsskiftet i drömfabriken. :)
Galet... backade ner till 28, nån ordning får det vara, när jag var 9år var de vattenspridaren eller barnpoolen fylld med kallvatten som gällde!
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Regnade igår, halvblåsigt och sol idag, 27°C grader.
Virkeskrånglet gör att det går segt, tappar ork, behöver en 100m 28x120 till frisen.. :(

Minsta simmade runt nån timme varav sista tiden utan armpuff, just puff, det behövs 1 säger han men nog simmar han utan. :)

Började regla upp för luckan ner till pump och filter, blir nog en 2mans grej att lyfta den... :wow:
Nysnickrad trätrall med uppreglat lucksystem vid gräsmattans kant, bredvid en uppblåsbar simring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Renkappning av trätrall nära en pool, med kapade hörn, en cirkelsåg och en ledstång fäst på trallen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renkapning inåt poolen.

Hörn på trädäck bredvid pool med renkapade plankor och en svart planteringskruka uppe på däcket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första hörnet klart.

Nybyggd trätrall med renkapning runt ett poolhörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra hörnet klart.
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
Ja hur har det gått för den där dåren från Dalarna undrar ni kanske...:rolleyes:

21:14 kvällen innan midsommarafton var "luck-delen" trallad.
Själva luckan är alltså delen innan för den svängda frisen.
Nytrallat däck i kvällsljus med verktyg och flaska synliga, förgrundens armbandsur visar tiden 21:14.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytrallad del av ett däck med arbetsredskap och en persons arm som visar en klocka med tiden 21:14.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Efter att detta foto togs kom grannen över, och jag insåg att jag kunde nyttja han till mer än att svinga en kall Oppigårds New Sweden tillsammans med, han fick mao. agera håll-hjälp. :cool:

När ölen var slut och klockan närmade sig midsommarafton var frisen klar runt hela pooldäcket, så när som 1,4m vid luckan.
Nybyggt trätrall med sektion avslutad inför midsommar, vit staketbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Det som återstår att fixa av själva däcket, utom ramen in mot poolen är nu detta hörnet, samt byta ut "luckan" till breddavloppet.
Nylagd trall runt pool med färdig fris och oavslutat hörn vid midsommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Trallens kvalitet har ju varit en cirkus utan dess like, många turer och uteblivna snickardagar.
Karl Hedin har gjort allt de kunnat för att lösa det, och vi har kommit överens om kompensation för att strul, ingen skugga ska falla över dom, jag bjöd tom. på tårta i onsdags. :)

I helgen ska roa mig med annat än att snickra, men på måndag väntar detta på mig.
Trailer lastad med impregnerade trallbrädor framför ett hus med delvis byggt pooldäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ska bli liggande ribbstaket runt 3 sidor av den. :crysmile:
Dom tittade misstänksamt på mig Hedins när jag förklarade att jag skulle bygga staketet av impregnerat... :oops:


Tack vare den "svenska sommaren" har det inte badats sedan midsommarafton, och jag kan väl erkänna att det slarvats en del med klorering av vattnet, som håller +28grader, så när vi kollade i tisdags var det rätt grönt. Nu är den gröna nyansen borta, och resterna flockas ihop och filtreras bort. :cool:

Med dessa ord vill jag önska trevlig helg och på återseende! :beer:
 
  • Gilla
TeroM och 4 till
  • Laddar…
Lite gjort mellan skurarna, ser ut att bli bättre väder imorgon.
Nybyggd träaltan runt en rund ovanmarkspool i en trädgård med molnig himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Det börjar ta sig! Sen är det bara lite "inredning" kvar för att sätta pricken över.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.