Knutarna inåt gården klara, varmt i solen och dåligt med ork efter 2 fm skift.
Barnfria så kvällsmåltiden avnjöts på Blackstone Steakhouse som öppnade här i våras. Då det tillika är min älskade sambos namnsdag så hann vi (jag) med en "förrätt" före restaurangbesöket..
Kommande Thurbo Mango Dipa, som finns på fat på lokal pub

Det var nog tack vare rosorna och trisslotterna som jag handlade med mig hem efter jobbet som möjliggjorde det här lilla depåstoppet, sambon delar inte min ölpassion..
Maten var riktigt bra, trodde stället var hypeat (lavastenar och steka själv), men jag blev imponerand, desserterna var det bästa jag smakat i den här stan. Glad och serviceminded personal dessutom
Barnfria så kvällsmåltiden avnjöts på Blackstone Steakhouse som öppnade här i våras. Då det tillika är min älskade sambos namnsdag så hann vi (jag) med en "förrätt" före restaurangbesöket..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommande Thurbo Mango Dipa, som finns på fat på lokal pub
Det var nog tack vare rosorna och trisslotterna som jag handlade med mig hem efter jobbet som möjliggjorde det här lilla depåstoppet, sambon delar inte min ölpassion..
Maten var riktigt bra, trodde stället var hypeat (lavastenar och steka själv), men jag blev imponerand, desserterna var det bästa jag smakat i den här stan. Glad och serviceminded personal dessutom
Den planerade löpturen gick om intet i förmiddags, var iväg och handlade brädor före frukost för att hinna med "allt" före jobbet..
Fick ihop lockläkten på ena gaveln, framsidan är klar för läkt också. Blir genast att se lite roligare ut när läkten kommer på.
Fick ihop lockläkten på ena gaveln, framsidan är klar för läkt också. Blir genast att se lite roligare ut när läkten kommer på.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gårdagens truckkörning avslutades i förtid för att slänga mig på cykeln och bege mig bort till den i nästa by belägna strutsfarmen och tillika mikrobryggeriet tillsammans med en kompis för "Battle of IPAs"
Regnvädret drog bort och det blev en solig kväll.
I brickan i knät fanns det Sahlins IPA, Oppigårds Mango (löjligt god), Djuicy IPA och slutligen Dala Bryggeri IPA. Oppigårds krossade motståndet.
Innan jag gav mig ut på 28km stigfinnartur på cykeln i min närhet hann jag snickra ett staket på ena sidan.
Hade hoppats hinna renkapa innan läggdags men det blir bevisligen ett fall för morgondagen.
Hade hoppats hinna renkapa innan läggdags men det blir bevisligen ett fall för morgondagen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renkapat.
Avståndet mellan vägg och staket är krympt till minsta möjliga för att komma åt och skruva.
Färdigt.
Nu lutar jag mig tillbaka i solstolen och försöker få lite färg på mina vita fötter.
Logga in
Skapa konto
Avståndet mellan vägg och staket är krympt till minsta möjliga för att komma åt och skruva.
Logga in
Skapa konto
Färdigt.
Logga in
Skapa konto
Nu lutar jag mig tillbaka i solstolen och försöker få lite färg på mina vita fötter.
Friidrotts VM på 4an och strax utanför Borlänge rullar mästerskapen i improvisations-snickring vidare. 
Det har funderats och stötts och blötts, men för näbb dag sen kom jag på en idé värd att prova.
Grinddelen är ca 1.6m bred x 18 ribbor, så det blir över 30m totalt, väger en del.
Så genast ser det lite mindre ofärdigt ut.
Kan nog bli ett hjul på grindens stödben på sikt.
Det har funderats och stötts och blötts, men för näbb dag sen kom jag på en idé värd att prova.
Logga in
Skapa konto
Grinddelen är ca 1.6m bred x 18 ribbor, så det blir över 30m totalt, väger en del.
Logga in
Skapa konto
Så genast ser det lite mindre ofärdigt ut.
Kan nog bli ett hjul på grindens stödben på sikt.
Redigerat:
Spikat dit sista knutbrädorna på poolhuset.
Även biten mellan takfot och lockläkten.
Bara lite lockläkt bak kvar sen är det färdigpanelat.
Tp20 beställd till taket.
Logga in
Skapa konto
Även biten mellan takfot och lockläkten.
Logga in
Skapa konto
Bara lite lockläkt bak kvar sen är det färdigpanelat.
Tp20 beställd till taket.
I fredags sköts de sista bitarna lockläkt dit, ja ok det ska dit några korta bitar på var sida om takfoten..
Igår fick jag dit några bitar på kjolen på 4 sidor, lurade med mig frun som håll-hjälp en stund, och sedan äldsta sonen.
Gick över förväntan, gör mycket för helheten att inte se in under trädäcket.
Efter en middag på O'Learys lyckades jag vricka foten i stentrappen (natursten) på kvällen, OBS en öl till maten..
så idag har det mest legats på soffan och stapplat runt med trimmern i handen.
Igår fick jag dit några bitar på kjolen på 4 sidor, lurade med mig frun som håll-hjälp en stund, och sedan äldsta sonen.
Logga in
Skapa konto
Gick över förväntan, gör mycket för helheten att inte se in under trädäcket.
Efter en middag på O'Learys lyckades jag vricka foten i stentrappen (natursten) på kvällen, OBS en öl till maten..
Logga in
Skapa konto
Idag före lunch tog jag, sambon och minsta hjälpredan tag i den jordhög med tillhörande ogräsberg som i närmare 1½år legat till höger om trädäcket, bakom klipparen på bilden.
Ikväll såddes det gräs och vattnades, så snart ska ogräsberget vara ett minne blott.