Lichts an!
Utomhusvy över en trädäck med pool och rödmålat trädgårdsskjul vid skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tellstickstyrda dessutom.. :cool:
Slut på semester här nu, så nu återstår det att se om man får mer eller mindre gjort på byggfronten.. :rolleyes:

• Gilla
Credde och 5 till
  • Laddar…
Knutarna inåt gården klara, varmt i solen och dåligt med ork efter 2 fm skift.
Barnfria så kvällsmåltiden avnjöts på Blackstone Steakhouse som öppnade här i våras. Då det tillika är min älskade sambos namnsdag så hann vi (jag) med en "förrätt" före restaurangbesöket..
Ett glas med mango DIPA-öl på ett utomhusbord på en restaurang.
Skapa konto

Kommande Thurbo Mango Dipa, som finns på fat på lokal pub :love::beer:
Det var nog tack vare rosorna och trisslotterna som jag handlade med mig hem efter jobbet som möjliggjorde det här lilla depåstoppet, sambon delar inte min ölpassion.. :cool:
Maten var riktigt bra, trodde stället var hypeat (lavastenar och steka själv), men jag blev imponerand, desserterna var det bästa jag smakat i den här stan. Glad och serviceminded personal dessutom :ok:

• Gilla
Merlix och 3 till
  • Laddar…
Den planerade löpturen gick om intet i förmiddags, var iväg och handlade brädor före frukost för att hinna med "allt" före jobbet..

Fick ihop lockläkten på ena gaveln, framsidan är klar för läkt också. Blir genast att se lite roligare ut när läkten kommer på. :)
Nybyggt trägavel med röd stående panel och omonterad takläkt, på en träaltan.
Skapa konto

• Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Varför kommer jag osökt att tänka på kaminmannen? :p

Nyfniken Nyfniken skrev:
Varför kommer jag osökt att tänka på kaminmannen? :p
Haha vadå, utveckla. :oops:;)

FredrikR FredrikR skrev:
Haha vadå, utveckla. :oops:;)
1) Videogoogla: "Kaminmannen Johan Rehborg"
2) Fundera över ditt tvångsmässiga smickrande. :D

Kaminmannen känner jag till väl, tänkte om du hade kamintankar i poolhuset...
Ja nog är man kreativ när det gäller att komma på projekt.. :crysmile:(y)

Träbricka med fyra olika IPA-ölglas, två fulla och två tomma, på en persons knä i kamouflagebyxor.
Skapa konto

Gårdagens truckkörning avslutades i förtid för att slänga mig på cykeln och bege mig bort till den i nästa by belägna strutsfarmen och tillika mikrobryggeriet tillsammans med en kompis för "Battle of IPAs"
Regnvädret drog bort och det blev en solig kväll.
I brickan i knät fanns det Sahlins IPA, Oppigårds Mango (löjligt god), Djuicy IPA och slutligen Dala Bryggeri IPA. Oppigårds krossade motståndet. :ok::beer:

• Gilla
granis70
  • Laddar…
Ingen tid att spilla, ut och skjuta dit lockläkt, tills regnet drog in....
Skyndade mig och hämtade in en solstol under tak. :cool:
Person som sitter i en solstol med benen upp och en spikpistol i förgrunden, med utsikt över ett rött hus och simbassäng.
Skapa konto

• Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Innan jag gav mig ut på 28km stigfinnartur på cykeln i min närhet hann jag snickra ett staket på ena sidan.
Hade hoppats hinna renkapa innan läggdags men det blir bevisligen ett fall för morgondagen. :cool:
Nybyggt trästaket på däck med verktyg och snickerimaterial i förgrunden under en molnig himmel.
Skapa konto

Nytt trästaket vid terrass med horisontella brädor, delvis skuggad i soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Renkapat.
Teleskopmätsticka klämd mellan husvägg och nybyggt staket på solig dag.
Skapa konto

Avståndet mellan vägg och staket är krympt till minsta möjliga för att komma åt och skruva.
Person som håller i en skruvdragare nära ett staket i en trång mellanrum vid en husvägg, sedd ovanifrån.
Skapa konto

Färdigt.
Nybyggt trästaket på däck nära röd husvägg, med solstol och byggverktyg i förgrunden.
Skapa konto

Nu lutar jag mig tillbaka i solstolen och försöker få lite färg på mina vita fötter. :rolleyes:

• Gilla
delux och 2 till
  • Laddar…
Friidrotts VM på 4an och strax utanför Borlänge rullar mästerskapen i improvisations-snickring vidare. :oops:
Det har funderats och stötts och blötts, men för näbb dag sen kom jag på en idé värd att prova.

Nybyggd trägrind bestående av många horisontella ribbor på en veranda under uppförande.
Skapa konto

Grinddelen är ca 1.6m bred x 18 ribbor, så det blir över 30m totalt, väger en del.

Alt: Röd liten skjulbyggnad med öppen dörr vid en nybyggd trägrind och staket, täckt med blå presenning på marken.
Skapa konto

Så genast ser det lite mindre ofärdigt ut.
Kan nog bli ett hjul på grindens stödben på sikt.

Redigerat:
  • Gilla
Carreyfan och 3 till
  • Laddar…
Spikat dit sista knutbrädorna på poolhuset.
Nybyggt poolhus med röda knutbrädor, opanelat tak och träaltan täckt med blå presenning.
Skapa konto

Även biten mellan takfot och lockläkten.
Nybyggt poolhus med röda knutbrädor och träspaljé, nästan färdigpanelat, med en stege intill.
Skapa konto

Bara lite lockläkt bak kvar sen är det färdigpanelat.
Tp20 beställd till taket.

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
I fredags sköts de sista bitarna lockläkt dit, ja ok det ska dit några korta bitar på var sida om takfoten..

Igår fick jag dit några bitar på kjolen på 4 sidor, lurade med mig frun som håll-hjälp en stund, och sedan äldsta sonen.
Ett nästan färdigt träträdäck med lockläkt och staket under konstruktion i en trädgård.
Skapa konto

Gick över förväntan, gör mycket för helheten att inte se in under trädäcket.

Efter en middag på O'Learys lyckades jag vricka foten i stentrappen (natursten) på kvällen, OBS en öl till maten.. :beer: så idag har det mest legats på soffan och stapplat runt med trimmern i handen.

• Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Trädäck med pool och nyjordad yta för gräs bakom, robotgräsklippare och ogräs i förgrunden.
Skapa konto

Idag före lunch tog jag, sambon och minsta hjälpredan tag i den jordhög med tillhörande ogräsberg som i närmare 1½år legat till höger om trädäcket, bakom klipparen på bilden.

Ikväll såddes det gräs och vattnades, så snart ska ogräsberget vara ett minne blott.

• Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.