Mmmm sjukt hur man kan uppskatta så fel.. men efter 9år i villa borde man insett att allt tar längre tid än man tror. 
Hade nån vision om att komma så långt att värmepumpen kunde monteras på sin 'permanenta' plats med rördragning osv... Men nu blev det enklaste möjligt och en provisorisk lösning, ställer den på en pall.
Ventilerna är ju de enskilt dyraste delarna i bypass kitet och dom är ju återanvändbara, t-kopplingarna och flänsarna typ gratis.
Hade nån vision om att komma så långt att värmepumpen kunde monteras på sin 'permanenta' plats med rördragning osv... Men nu blev det enklaste möjligt och en provisorisk lösning, ställer den på en pall.
Ventilerna är ju de enskilt dyraste delarna i bypass kitet och dom är ju återanvändbara, t-kopplingarna och flänsarna typ gratis.
Vill börja med att säga att jag är inte dum, ibland förvirrad och disträ, men inte korkad...
Men först nu på morgonen la jag på soltäcket...
För mycket med allt, nya arbetsuppgifter och tider på jobbet, bilbyten, löpningen, poolbygget, källaren, livet.. allt! :wow:
Avkylningen på nätterna har varit större än tillförd värme från Brilixen, få se vad täcket gör för temperaturen. Har slutat storma nu också och solen skiner.
Nästa år, ska jag bara chilla, sola och bada och springa... Och kanske nåt mer
Ofta kommer jag på mig själv drömmandes om en 'klar' källare med soffa, ölkyl, projektor och NES Classics
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men först nu på morgonen la jag på soltäcket...
För mycket med allt, nya arbetsuppgifter och tider på jobbet, bilbyten, löpningen, poolbygget, källaren, livet.. allt! :wow:
Avkylningen på nätterna har varit större än tillförd värme från Brilixen, få se vad täcket gör för temperaturen. Har slutat storma nu också och solen skiner.
Nästa år, ska jag bara chilla, sola och bada och springa... Och kanske nåt mer
Ofta kommer jag på mig själv drömmandes om en 'klar' källare med soffa, ölkyl, projektor och NES Classics
* * FAIL! * *
Det blev inget bad i år
Minusgraderna kom krypandes på nätterna...
Gräsklipparen sladdade nyss av tomten in till grannen, med 1cm frost på hjulen...(japp jag vet, det är dags att stänga av och ta in den).
Beställt 2 uppsättningar dubbdäck precis...
Bara att snickra på så gott det går och se fram emot BAD-SOMMAREN 2017!
Sommaren då jag inte ska göra så mycket..
Det blev inget bad i år
Minusgraderna kom krypandes på nätterna...
Gräsklipparen sladdade nyss av tomten in till grannen, med 1cm frost på hjulen...(japp jag vet, det är dags att stänga av och ta in den).
Beställt 2 uppsättningar dubbdäck precis...
Bara att snickra på så gott det går och se fram emot BAD-SOMMAREN 2017!
Sommaren då jag inte ska göra så mycket..