8 274 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
polska insats kamin?
Elektroniktokig
· Göteborg
· 177 inlägg
jag har en öppen spis som jag tänkte sätta en insats kamin i. jag har fått ögat på en polsk kamin som heter Nordflam. konstigt nog så hittade jag ingenting om den när jag sökte här på forumet! hur bra är dessa? några som har erfarenheter?
sen andra frågan är går det ens att sätta in en insatskamin i öppen spis utan att öppna upp en del av skorstenen (för att få in kaminen) jag kanske är helt ute och cyklar men i mina ögon är det svårt att få in kaminen när den väl ska sättas i den öppna spisen då den övre delen på själva kaminen där insatsröret kopplas ihop är ju något högre (den sticker ju upp lite)? jag bara funderar och tänkte man kanske tar in den på snedden istället?
hur svårt är det för en händig lekman att lösa uppgiften?
har nyligen renoverat mycket i huset och försöker spara så mycket som det går nu.
kommer förståss anlita fackman för besiktning och kontroll sen när den är installerad.
sen andra frågan är går det ens att sätta in en insatskamin i öppen spis utan att öppna upp en del av skorstenen (för att få in kaminen) jag kanske är helt ute och cyklar men i mina ögon är det svårt att få in kaminen när den väl ska sättas i den öppna spisen då den övre delen på själva kaminen där insatsröret kopplas ihop är ju något högre (den sticker ju upp lite)? jag bara funderar och tänkte man kanske tar in den på snedden istället?
hur svårt är det för en händig lekman att lösa uppgiften?
har nyligen renoverat mycket i huset och försöker spara så mycket som det går nu.
kommer förståss anlita fackman för besiktning och kontroll sen när den är installerad.
Är du fort
Den är drygt fem år gammal och ska bytas pga att jag ska bygga om kaminen till en genomgående.
Är du fortfarande ute efter en kamin så kanske jag får en över i slutet av nästa år. Det är inte en Nordflam utan en Tarnava (http://www.tarnava.eu/oferta/15_universal_12_kw).Saabgubben skrev:
jag har en öppen spis som jag tänkte sätta en insats kamin i. jag har fått ögat på en polsk kamin som heter Nordflam. konstigt nog så hittade jag ingenting om den när jag sökte här på forumet! hur bra är dessa? några som har erfarenheter?
sen andra frågan är går det ens att sätta in en insatskamin i öppen spis utan att öppna upp en del av skorstenen (för att få in kaminen) jag kanske är helt ute och cyklar men i mina ögon är det svårt att få in kaminen när den väl ska sättas i den öppna spisen då den övre delen på själva kaminen där insatsröret kopplas ihop är ju något högre (den sticker ju upp lite)? jag bara funderar och tänkte man kanske tar in den på snedden istället?
hur svårt är det för en händig lekman att lösa uppgiften?
har nyligen renoverat mycket i huset och försöker spara så mycket som det går nu.
kommer förståss anlita fackman för besiktning och kontroll sen när den är installerad.
Den är drygt fem år gammal och ska bytas pga att jag ska bygga om kaminen till en genomgående.
Är du fort
Den är drygt fem år gammal och ska bytas pga att jag ska bygga om kaminen till en genomgående.
Är du fortfarande ute efter en kamin så kanske jag får en över i slutet av nästa år. Det är inte en Nordflam utan en Tarnava (http://www.tarnava.eu/oferta/15_universal_12_kw).Saabgubben skrev:
jag har en öppen spis som jag tänkte sätta en insats kamin i. jag har fått ögat på en polsk kamin som heter Nordflam. konstigt nog så hittade jag ingenting om den när jag sökte här på forumet! hur bra är dessa? några som har erfarenheter?
sen andra frågan är går det ens att sätta in en insatskamin i öppen spis utan att öppna upp en del av skorstenen (för att få in kaminen) jag kanske är helt ute och cyklar men i mina ögon är det svårt att få in kaminen när den väl ska sättas i den öppna spisen då den övre delen på själva kaminen där insatsröret kopplas ihop är ju något högre (den sticker ju upp lite)? jag bara funderar och tänkte man kanske tar in den på snedden istället?
hur svårt är det för en händig lekman att lösa uppgiften?
har nyligen renoverat mycket i huset och försöker spara så mycket som det går nu.
kommer förståss anlita fackman för besiktning och kontroll sen när den är installerad.
Den är drygt fem år gammal och ska bytas pga att jag ska bygga om kaminen till en genomgående.
Elektroniktokig
· Göteborg
· 177 inlägg
tackar för ditt svar. jag har redan satt in 2st Nordflam i mina öppna spisar. du får den säkert såld på blocket! lycka till!Stefflo skrev:
Elektroniktokig
· Göteborg
· 177 inlägg
Klicka här för att svara