jag har en öppen spis som jag tänkte sätta en insats kamin i. jag har fått ögat på en polsk kamin som heter Nordflam. konstigt nog så hittade jag ingenting om den när jag sökte här på forumet! hur bra är dessa? några som har erfarenheter?

sen andra frågan är går det ens att sätta in en insatskamin i öppen spis utan att öppna upp en del av skorstenen (för att få in kaminen) jag kanske är helt ute och cyklar men i mina ögon är det svårt att få in kaminen när den väl ska sättas i den öppna spisen då den övre delen på själva kaminen där insatsröret kopplas ihop är ju något högre (den sticker ju upp lite)? jag bara funderar och tänkte man kanske tar in den på snedden istället?

hur svårt är det för en händig lekman att lösa uppgiften?
har nyligen renoverat mycket i huset och försöker spara så mycket som det går nu.
kommer förståss anlita fackman för besiktning och kontroll sen när den är installerad.
 
Är du fort
Saabgubben Saabgubben skrev:
jag har en öppen spis som jag tänkte sätta en insats kamin i. jag har fått ögat på en polsk kamin som heter Nordflam. konstigt nog så hittade jag ingenting om den när jag sökte här på forumet! hur bra är dessa? några som har erfarenheter?

sen andra frågan är går det ens att sätta in en insatskamin i öppen spis utan att öppna upp en del av skorstenen (för att få in kaminen) jag kanske är helt ute och cyklar men i mina ögon är det svårt att få in kaminen när den väl ska sättas i den öppna spisen då den övre delen på själva kaminen där insatsröret kopplas ihop är ju något högre (den sticker ju upp lite)? jag bara funderar och tänkte man kanske tar in den på snedden istället?

hur svårt är det för en händig lekman att lösa uppgiften?
har nyligen renoverat mycket i huset och försöker spara så mycket som det går nu.
kommer förståss anlita fackman för besiktning och kontroll sen när den är installerad.
Är du fortfarande ute efter en kamin så kanske jag får en över i slutet av nästa år. Det är inte en Nordflam utan en Tarnava (http://www.tarnava.eu/oferta/15_universal_12_kw).
Den är drygt fem år gammal och ska bytas pga att jag ska bygga om kaminen till en genomgående.
 
  • Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
Är du fort
Saabgubben Saabgubben skrev:
jag har en öppen spis som jag tänkte sätta en insats kamin i. jag har fått ögat på en polsk kamin som heter Nordflam. konstigt nog så hittade jag ingenting om den när jag sökte här på forumet! hur bra är dessa? några som har erfarenheter?

sen andra frågan är går det ens att sätta in en insatskamin i öppen spis utan att öppna upp en del av skorstenen (för att få in kaminen) jag kanske är helt ute och cyklar men i mina ögon är det svårt att få in kaminen när den väl ska sättas i den öppna spisen då den övre delen på själva kaminen där insatsröret kopplas ihop är ju något högre (den sticker ju upp lite)? jag bara funderar och tänkte man kanske tar in den på snedden istället?

hur svårt är det för en händig lekman att lösa uppgiften?
har nyligen renoverat mycket i huset och försöker spara så mycket som det går nu.
kommer förståss anlita fackman för besiktning och kontroll sen när den är installerad.
Är du fortfarande ute efter en kamin så kanske jag får en över i slutet av nästa år. Det är inte en Nordflam utan en Tarnava (http://www.tarnava.eu/oferta/15_universal_12_kw).
Den är drygt fem år gammal och ska bytas pga att jag ska bygga om kaminen till en genomgående.
 
Stefflo Stefflo skrev:
Är du fort


Är du fortfarande ute efter en kamin så kanske jag får en över i slutet av nästa år. Det är inte en Nordflam utan en Tarnava ([länk]).
Den är drygt fem år gammal och ska bytas pga att jag ska bygga om kaminen till en genomgående.
tackar för ditt svar. jag har redan satt in 2st Nordflam i mina öppna spisar. du får den säkert såld på blocket! lycka till!
 
Det får jag säkert när det blir dax. Hoppas dina funkar som du tänkt dig.
 
  • Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
Saabgubben Saabgubben skrev:
tackar för ditt svar. jag har redan satt in 2st Nordflam i mina öppna spisar. du får den säkert såld på blocket! lycka till!

Hej. Ville bara höra om du är nöjd med dina nordflam?
 
Jesper Anhede Jesper Anhede skrev:
Hej. Ville bara höra om du är nöjd med dina nordflam?
Installerade 2 st och eldat nästan varje dag fr jan till mitten på mars.

Mycket nöjd och är imponerad över kvalitén. Jag rekommenderar nordflam.
 
  • Gilla
Jesper Anhede
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.