Byggahus.se

Polsk ytong billigt referenser..

1. D
    Medlem · 1 151 inlägg

Draven

Medlem
    Någon som handlat av denna kille ?
    http://www.rildmar.se/
    Referenser bra dåliga ?
    Eller köper ni även lättbetongen själva ?

2. kalleanka70
    Medlem · Östergötland · 2 144 inlägg

kalleanka70

Medlem

Re: Polsk ytong billigt referenser..

SAID har använt honom och verkar nöjd. Fråga honom.

3. D
    Medlem · 1 151 inlägg

Draven

Medlem

Hmm. svårt det här ingen som handlar lättbetong i polen eller ?
    Fick detta tips också
    www.aeroc.ee ?
    Har dock inte fått svar ännu.

4. D
    Medlem · 1 151 inlägg

Draven

Medlem

Jo jag har redan varit på dom...
    jag fick kontakt med en kille i östra polen och har skickat honom ritningar,men han har inte återkommit och det var för 2veckor sedan :-/
    Har du handlat betong från dom ?
    Tack i alla fall.

5. D
    Medlem · 1 151 inlägg

Draven

Medlem

Tackar :) jag ska ringa Castorama och Leroy. Var först inne på leca men pga lättare att arbeta med och bättre akustik/ljudisoleringsmässigt tar jag ytong istället.

6. S
    Medlem · stockholm · 252 inlägg

saidlasf

Medlem

Hej

Jag anlitade Robert förra året och det fungerade jättebra.
    För min del la vi upp hela så här:

1: Jag tog reda på ett antal tillverkare/leverantörer via nätet.
    Tex lättbetong, puts, fönster mm.
    2: Robert skickade offerterförfrågan till dessa på polska. Han höll även kontakt med ett par via telefon och e-post.
    3: När offerterna kom översatte han dessa till mig och JAG bestämmde vilka vi skulle gå vidare med.
    4: Robert meddelade dessa och order skrevs.

Vi var även ner och träffade en mycket trevlig återförsäljare för Ytong i polen.

Nu har mitt bygge stannat av under vintern och jag han inte alls med det jag räknat med att hinna med innan snön och minusgraderna.
    Detta har lett till att mina beställningar kommer detta år i stället för förra.

På det hela taget är jag väldigt nöjd med det upplägget jag och Robert har.

Said
    (som bara väntar på plusgrader)

7. S
    Medlem · 204 inlägg

stenhus05

Medlem

Said,
    Jag har mängder av frågor angående ytongsinköpet i Polen.

Hur ser det ut när det gäller betalning, betalar du ett fast pris till Rildmar eller hur funkar det?
    Hur mycket räknar du med att tjäna på inköpet av lättbetongen i Polen? Jag har hört att ett problem med att ta Ytong från Polen skulle vara att man inte kan beställa bra bjälklag utan måste i så fall vända sig till t ex H+H för bjälklagen. Har du kunnat beställa armerade bjälklag etc i anpassade storlekar? Har du också handlat "limmet" till "murningen" i Polen och slutligen: Hur ordnar du transporten, via Ytong i Polen, byggvaruhus, Rildmar eller???
    Ursäkta mängden av frågor men om det stämmer att lättbetonegn ligger på ca halva priset mot H+H så är det ju otroligt intressant för oss alla sk stenhusbyggare!!! :)

8. S
    Medlem · 204 inlägg

stenhus05

Medlem

::) ;D AC, huvudet på spiken! Tack för länken, perfekt, precis vad jag var ute efter! Man kan ju uttyda en del där trots sin dammiga polska (finns det snabbkurser måntro för hobbybyggare ;))

Det här måste utredas till grunden!
    mvh/stenhus05

9. Z
    Medlem · 1 inlägg

Zeddan

Medlem

En fråga till Said!

Hej Said!

Det där med rildmar.se låter väldigt intressant eftersom min Polska är ganska dålig ;D. Det jag funderade på är, hur mycket tar en sådan människa i arvode för sina tjänster? (hoppas att det är inte svenska konsultpriser)
    Lönar det sig att anlita Robert om man skall köpa ett "helt badrum" i Polen?

Tack på förhand!

10. S
    Medlem · stockholm · 252 inlägg

saidlasf

Medlem

Hej

Det blev en hel del frågor att försöka svara på.

Jag har offerter från återförsäljaren som visar att lättbetongen blir ca 50% billigare än svenska priser. Låt oss säga att det med frakt slutar på 30-40%. Det är jag klart nöjd med.
    Transporten kommer jag att ordna härifrån. Ev att återförsäljaren i polen kan hjälpa till.
    Betalning sker i samband med order, som vilken räkning som helst.

Till övriga som funderar på att anlita Rildmar kan jag inte svara på vilka arvoden han har för närvarande.
    Jag tror att han inriktar sig på större projekt tex. husbyggen. Det brukar vara lönsammast för bägge parterna då. Det finns många sköna kronor att spara på inköp från polen.
    Och vill man endast renovera badrummet eller köket, ja varför inte??

Mitt råd till er är i alla fall att kontakta Rildmar och disskutera fram ett upplägg som passar er BÄGGE.

Frågor besvaras gärna via telefon

Said
    073-7259903

11. D
    Medlem · 1 151 inlägg

Draven

Medlem

Varför tar du svensk transport blir det inte billigare med polsk ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.