P
Rkarlsson skrev:
Gubben som i kalle och omständigheterna runt honom?

Jag förtydligar, jag är inte direkt intresserad av Karl och allt som händer runt honom. Jag var intresserad i den fråga om kostnaden som det uppmärksammade fallet om Karl kostade. Vare sig Karl gjort något eller inte gjort något.
Ja fast fråga och ställ frågan om vad åtalet har kostat, för själva gubben har i detta fallet än så länge varit gratis..

Det är myndigheter och laginstanser som kostat inte personer..

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja fast fråga och ställ frågan om vad åtalet har kostat, för själva gubben har i detta fallet än så länge varit gratis..

det blir nog högt skadeståndskrav i slutändan.
och som tidigare påpekats...Hedin är miljardär så han har råd att driva åtal mot staten

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
det blir nog högt skadeståndskrav i slutändan.
och som tidigare påpekats...Hedin är miljardär så han har råd att driva åtal mot staten
Japp.. Och skulle det nu bli åtal i hovrätten så är det enorma summor som det kommer sluta på...

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:

Jag vill inte vara otrevlig men är det så förbannat svårt att läsa vad jag skrev istället för att bara gissa? Har inte någonstans frågat om vem som kostat, utan bara vad det kostat.

CITAT
Vet du vad det kostat hittills? Det verkar så men jag kan inte hitta något alls, verkar som jag googlar helt fel.

Men INGEN här vet så tack. Enbart gissningar.

P
Rkarlsson skrev:
Jag vill inte vara otrevlig men är det så förbannat svårt att läsa vad jag skrev istället för att bara gissa? Har inte någonstans frågat om vem som kostat, utan bara vad det kostat.

CITAT
Vet du vad det kostat hittills? Det verkar så men jag kan inte hitta något alls, verkar som jag googlar helt fel.

Vet du varför man inte har facit?
Ärendet har inte vunnit laga kraft, det pågår fortfarande.. Därför kan jag inte ge dig ditt slutgiltiga besked.. Inte för att jag var otrevlig utan för att jag ville veta vad du ville verkligen veta..

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:

CITAT

Tänk dig ett öppet sår som blöder.
Så kommer någon med ett plåster som är ca 1/10 av ytan som såret är..
Då förstår du nog varför detta har kostat stora summor och sedan har man försökt att ta en bit tyg och lägga på såret som fortfarande blöder...
Blodet går igenom och blöder nu ännu mer..

Förstår du jämförelsen?

• Gilla
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:

CITAT

mellan 15 och 20 miljoner enligt GW Persson
enbart advokatkostnad är 3 miljoner totalt fram till domen i tingsrätten

• Gilla
Anonymiserad 239657 och 1 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
mellan 15 och 20 miljoner enligt GW Persson
enbart advokatkostnad är 3 miljoner totalt fram till domen i tingsrätten
Ja om rätten bifaller ombudets räkning så ja.

P
Maskintok skrev:
Tänk dig ett öppet sår som blöder.
Så kommer någon med ett plåster som är ca 1/10 av ytan som såret är..
Då förstår du nog varför detta har kostat stora summor och sedan har man försökt att ta en bit tyg och lägga på såret som fortfarande blöder...
Blodet går igenom och blöder nu ännu mer..

Förstår du jämförelsen?
Ja men det har absolut inget med frågan att göra. Men skoge svarade med gw:s gissning.
Men skitsamma =) Vi ser sen.

P
Rkarlsson skrev:
Ja men det har absolut inget med frågan att göra. Men skoge svarade med gw:s gissning.
Men skitsamma =) Vi ser sen.
Jaha.. Jo jo..
Men det är ju en sanning med modifikation.
Skoge skrev vad någon sagt.
Inte att där är summan.. Precis samma som vi andra sagt här..
Rätten har inte bifallit ombuden sin ersättning så då vet vi inte slut summan.. Då detta ska upp igen kanske..
Så jo min liknelse är bra, men undrar ja om du förstod verkligen...

• Gilla
  • Haha
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Jaha.. Jo jo..
Men det är ju en sanning med modifikation.
Skoge skrev vad någon sagt.
Inte att där är summan.. Precis samma som vi andra sagt här..
Rätten har inte bifallit ombuden sin ersättning så då vet vi inte slut summan.. Då detta ska upp igen kanske..
Så jo min liknelse är bra, men undrar ja om du förstod verkligen...
Den hade varit bra om den hade något överhuvudtaget med min fråga att göra :P

Staffans2000
Maskintok skrev:
Det är en miljöåklagare detta.
Det är en begränsad mängd av dem tack och lov..
Men de verkar vara ganska lätt påverkade av hur de politiska vindarna blåser..

Kan ju säga så här..

2014 och fram till 2016 så kostade det den svenska staten ca 3 miljoner kronor att utreda och stämma, åtala mig för vållande till annans död..

Så att detta kostade ca 10-15 miljoner är inget konstigt..
Jo. Du har nämnt det tidigare.
Säg mig. Om det varit jag som var anklagad för att ha stulit en cykel, hade ditt engagemang varit lika starkt då?

Staffan

P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jo. Du har nämnt det tidigare.
Säg mig. Om det varit jag som var anklagad för att ha stulit en cykel, hade ditt engagemang varit lika starkt då?

Staffan
Ja om du inte hade gjort det, men ändå blivit häktad och förnedrad i media, sedan 2 år senare så väcker en åklagare talan, inte då när det var brottets utgång.

Jag är lika engagerad i alla åtal eller brottsfall, vill att rättssäkerheten skall råda i en demokrati..

P
Rkarlsson skrev:
Den hade varit bra om den hade något överhuvudtaget med min fråga att göra :p
Det har det... Men det verkar du inte vilja inse..

• Haha
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Staffans2000
Maskintok skrev:
Ja om du inte hade gjort det, men ändå blivit häktad och förnedrad i media, sedan 2 år senare så väcker en åklagare talan, inte då när det var brottets utgång.

Jag är lika engagerad i alla åtal eller brottsfall, vill att rättssäkerheten skall råda i en demokrati..
Då är det alltså bara en ren slump att du engagerat dig i den tjuvjaktsaanklagade miljardären och inte i Julian Assange, till exempel?

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.