Har ett golv i hallen med kolmårdsmarmor som jag skulle vilja få tillbaka glansen på. har även bänkskivor men de ser fortfarande bra ut.
Upplever inte golvet särskilt repigt så det behöver inte slipas.
Har ni tips på vilket polermedel och eventuell metod som är lämplig? Helst slippa hyra dyra maskiner. Funkar det med vanlig polermaskin man använder till bilen?
Upplever inte golvet särskilt repigt så det behöver inte slipas.
Har ni tips på vilket polermedel och eventuell metod som är lämplig? Helst slippa hyra dyra maskiner. Funkar det med vanlig polermaskin man använder till bilen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Ja det går nog att använda valfritt polermedel/rubbing men det lär ju ta ett tag..........Tror inte jag skulle försöka utan nån slags maskin iallafall......
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Fast det där är nog inte rätt maskin för marmorgolv iallafall..........att polera linoleum/plastmattor i offentliga miljöer går ju bra med en sådan maskin men marmor vete sjutton.
S Stefan1972 skrev:
Inte? Hänger det inte mest på vilken rondell och polermedel man använder?
Används ju för att polera/bona trägolv med...
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Ja det är möjligt att det finns grejer till den där maskinen också men jag föreställer mig nåt lite annorlunda om man ska köra stengolv........Men jag vet inte. Har aldrig polerat nå marmorgolv men bonat golv med en dylik maskin i ""städsyfte" har jag.
Klicka här för att svara