När mitt nya badrum var klart så fanns det lite spillrester av bruk på min golvsil, i kanten. Jag försökte ta bort detta och råkade matta upp ytan i hörnet på den kvadratiska metallsilen. Ingen stor sak alls men ville för skoj skull försöka polera upp ytan. Jag har en oscillerande polermaskin(för bilen) som jag tänkte kan göra jobbet. Jag kunde dock läsa mig till att cirkelrörelser inte är bra, och att raka drag i rätt riktning ska göras. Hur vet jag vad som är stålets korn? Och hur stora cirkelrörelser gör en oscillerande polermaskin? ..annars får jag göra det för hand om det fungerar.
Polera i riktning mot stålets korn
- Följ stålets korn (om sådana är synliga) för att undvika att skapa synliga repor. Om du inte ser någon riktning på kornet, håll dig till långa, jämna drag.