7 445 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
PolarHeat fläktkonvektor - erfarenhet
Jag undrar om någon har erfarenhet av Polarheats fläktkonvektorer? Modellen som ser ut som innerdelen på en LLVP.
http://www.polarheat.se/produkter/fläktkonvektorer-14639225
Tyvärr finns det dåligt med info och något fullständigt datablad finns inte att få tag på. Rums- och framledningstemperatur vid angiven effekt är helt okänt.
http://www.polarheat.se/produkter/fläktkonvektorer-14639225
Tyvärr finns det dåligt med info och något fullständigt datablad finns inte att få tag på. Rums- och framledningstemperatur vid angiven effekt är helt okänt.
Angiven effekt kan vara med allt från 40 till 90 grader framledning. Verkar misstänkt när man inte skriver ut det...
Jula har kampanj på sin modell nu.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...tenburna-element/flaktkonvektor-416115/#tab02
Jula har kampanj på sin modell nu.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...tenburna-element/flaktkonvektor-416115/#tab02
Hej,
Har erfarenhet av deras konvektor i slimutförande. Direkt olämplig att använda till värmepumpar på grund av dåligt genomtänkt konstruktion. Har du ett värmesystem med tilloppstemperaturer på ca 47 grader och uppåt funkar den. Kunskapsnivån på kontoret är ingen höjdare heller tyvärr.
Har erfarenhet av deras konvektor i slimutförande. Direkt olämplig att använda till värmepumpar på grund av dåligt genomtänkt konstruktion. Har du ett värmesystem med tilloppstemperaturer på ca 47 grader och uppåt funkar den. Kunskapsnivån på kontoret är ingen höjdare heller tyvärr.
Tack för ditt svar! 
Du bekräftar mina misstankar.
Verkligen GODDAG YXSKAFT på kontoret.
Jag har istället börjat titta på Ahlsells variant som heter Innova. Här finns vettig specifikation, bra support, fri frakt och snarlikt pris.
https://www.ahlsell.se/10/kyl/luftkonditionering/flaktluftkylare/innova-1/7128003/
Du bekräftar mina misstankar.
Verkligen GODDAG YXSKAFT på kontoret.
Jag har istället börjat titta på Ahlsells variant som heter Innova. Här finns vettig specifikation, bra support, fri frakt och snarlikt pris.
https://www.ahlsell.se/10/kyl/luftkonditionering/flaktluftkylare/innova-1/7128003/
Det beror på vilket avtal man har med Ahlsell.
Handlar man genom ett normalt avtal är det nog ungefär samma pris som Polarheaten.
Och om det som i mitt fall skiljer några hundralappar så tycker jag Innovan verkar vara värd det pga utförlig specifikation och kompetent återförsäljare.
I mitt fall fri frakt dessutom.
Handlar man genom ett normalt avtal är det nog ungefär samma pris som Polarheaten.
Och om det som i mitt fall skiljer några hundralappar så tycker jag Innovan verkar vara värd det pga utförlig specifikation och kompetent återförsäljare.
I mitt fall fri frakt dessutom.
Redigerat:
Var inne på att köpa en PolarHeat att använda i garaget pga det rimliga priset. Blev nu istället intresserad av Innovan.
Vilken bör jag ha, om jag har:
- Isolerat garage, utan fönster. 25m2/55m3
- Värmepump F1255
- Golvvärmevatten som går ut till garaget, enligt kurva 6:
Utetemperatur: 10° 0° -10° -20°
Framledningstemp: 30° 35° 40° 45°
- Vattenflöde 487l/h
- Siktar på en innetemperatur á 15°
- Beräknat värmebehov 1600 w (enligt effektberäkning på https://www.lviprodukter.se/)
Den verkar finnas i 3 utföranden: 4,05w, 5,4w och 6,3 w https://www.ahlsell.se/10/kyl/luftkonditionering/flaktluftkylare/innova-1/7128003/#. Vilken skulle täcka mitt behov?
Vilken bör jag ha, om jag har:
- Isolerat garage, utan fönster. 25m2/55m3
- Värmepump F1255
- Golvvärmevatten som går ut till garaget, enligt kurva 6:
Utetemperatur: 10° 0° -10° -20°
Framledningstemp: 30° 35° 40° 45°
- Vattenflöde 487l/h
- Siktar på en innetemperatur á 15°
- Beräknat värmebehov 1600 w (enligt effektberäkning på https://www.lviprodukter.se/)
Den verkar finnas i 3 utföranden: 4,05w, 5,4w och 6,3 w https://www.ahlsell.se/10/kyl/luftkonditionering/flaktluftkylare/innova-1/7128003/#. Vilken skulle täcka mitt behov?
Klicka här för att svara