2 357 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Plywoodväggar i badrum?
Det senaste inom inredning är ju att sätta upp plywood-skivor på väggarna. Jag har en idé om att dölja ett fult kakel i ett badrum och helt enkelt täcka väggarna med plywood-skivor. Vedum säljer bl a badrumsskåp i trä (ask, tror jag) och de borde ju vara behandlade på något vis. Någon som vet om det funkar?
Hmm. Jag får inte någon sol-klar bild över vad som är på gång.
Bara för att du säger "badrum" så behöver det inte betyda att du ska spola vatten på väggarna, eller?
Har du duschkabin?
Hur är det med befintlig fuktspärr? Vad händer med den när du sätter upp plywood?
Olika träslag tål vatten olika bra/dåligt. Om man tänker träbåt så är det ju en del pyssel.
Om skivorna sitter med distans från väggen, så måste det nog kunna passera luft bakom. Ifall det blir fuktigt.
Jag tror du måste precisera dig för att få någon bra boll tillbaka.
Om det inte är duschplats, kan du kanske måla kaklet och ha en bit snygg plyfa i mitten som en tavla.
Färgen tål inte att man skrubbar, men duger om det är panik. Det lät krångligt med att klä allt med ply.
Bara för att du säger "badrum" så behöver det inte betyda att du ska spola vatten på väggarna, eller?
Har du duschkabin?
Hur är det med befintlig fuktspärr? Vad händer med den när du sätter upp plywood?
Olika träslag tål vatten olika bra/dåligt. Om man tänker träbåt så är det ju en del pyssel.
Om skivorna sitter med distans från väggen, så måste det nog kunna passera luft bakom. Ifall det blir fuktigt.
Jag tror du måste precisera dig för att få någon bra boll tillbaka.
Om det inte är duschplats, kan du kanske måla kaklet och ha en bit snygg plyfa i mitten som en tavla.
Färgen tål inte att man skrubbar, men duger om det är panik. Det lät krångligt med att klä allt med ply.
Jag kan tänka mig plywood som inredning, men kanske inte just i våtrum. Om du ska sätta det på en vägg som inte utsätts för vatten funkar ju ply lika bra som panel, men det blir svårt att hålla en obehandlad skiva snygg i längden.
Klicka här för att svara