DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Du kan ju tillverka en själv
[media]
Eller bara använda maskeringstejp :)
[media]
Göra själv är alltid ett alternativ. Sett andra lösningar också. Tror dock inte jag har lust denna gång men kanske råkar springa på en lösning som jag tycker ser bra ut och då vet man inte.

Sett den andra videon. Känns ok om man skall göra en eller två men jag har några stommar som skall göras och är rätt säker på att jag kommer tröttna rätt fort (tejp som krullar sig och andra roliga saker som kommer hända).

mowatom skrev:
Varför inte en kexmaskin? Till stommar är den ett utmärkt val och betydligt enklare att jobba med än Domino. Och naturligtvis mkt billigare.

Får du tag på en DW duplofräs (tyvärr utgången) och har en handöverfräs kan du jobba mkt effektivt och enkelt.[bild]
Rätt eller fel (jag har ju aldrig använd vare sig kex, domino eller plugg) så litar jag inte på kex om jag skall kunna göra stommarna på ett ställe och bära dem till sin slutplats. Är ju betydligt sämre än plugg och domino vad jag förstår. Sedan är det ju mycket möjligt att det är tillräckligt bra men jag skulle våndas över det.

P
N Nizztos skrev:
Rätt eller fel (jag har ju aldrig använd vare sig kex, domino eller plugg) så litar jag inte på kex om jag skall kunna göra stommarna på ett ställe och bära dem till sin slutplats. Är ju betydligt sämre än plugg och domino vad jag förstår. Sedan är det ju mycket möjligt att det är tillräckligt bra men jag skulle våndas över det.
Menar du att du inte litar på hållbarheten, eller vad? Den tanken kan du glömma isf, jämför limytan mot en centrumtapp. Det är otroligt jobbigt att slå isär en köksstomme etc, som är limmad med kex.

Här testas de olika metoderna

Jag har strukit kexmaskinen från "att-köpa-listan" och dominon från önskelistan. :rofl:
Lägger nog pengarna på andra verktyg i stället :)
Jag har ju inte så stort behov av de maskinerna ändå.

• Haha
1
  • Laddar…
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Här testas de olika metoderna
[media]
Jag har strukit kexmaskinen från "att-köpa-listan" och dominon från önskelistan. :rofl:
Lägger nog pengarna på andra verktyg i stället :)
Jag har ju inte så stort behov av de maskinerna ändå.
Jag hade lagt tillbaka Dominon på önskelistan, rätt använd till rätt saker är det en fantastisk maskin oavsett vad han kom fram till i videon....som jag för övrigt kommenterade för ett tag sen vill jag minnas, men som ofta är fallet när youtubers med lite fler prenumeranter får annat än ryggdunkningskommentarer så förblir kommentaren obesvarad. Det är viktigt att inte tappa ansiktet.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
P
Ja, en ramlucka etc bygger man ju inte med kex. En stomme är ju ngt annat.

E
B berra42 skrev:
Inget proffs på detta, men Wolfcraft Meisterdübler/ Dowel Master funkade bra när jag lånade en för att göra ett Ikea-köksskåp smalare. Hade varit ännu smidigare om jag hade kollat på någon instruktionsfilm först, typ [media]
Finns på Amazon.se för 206 kr och Hornbach/Bauhaus för 249 kr (så billigast blir Hornbach med prisgaranti mot Amazon).
Har haft denna varianten och fungerar väldigt bra. Prisvärd för små projekt.

Ola C Ola C skrev:
Jag hade lagt tillbaka Dominon på önskelistan, rätt använd till rätt saker är det en fantastisk maskin oavsett vad han kom fram till i videon....som jag för övrigt kommenterade för ett tag sen vill jag minnas, men som ofta är fallet när youtubers med lite fler prenumeranter får annat än ryggdunkningskommentarer så förblir kommentaren obesvarad. Det är viktigt att inte tappa ansiktet.
Mjo, helt borttagen är den väl inte :)
Skulle jag få en så skulle jag absolut inte tackat nej till den, men jag kommer troligtvis inte köpa en. Som sagt så har jag inget stort behov av en. Vanliga pluggar får duga de få gånger jag behöver använda något. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.