Hej.

Hur pluggar jag lämpligast dessa slanganslutningar (tror de är 22mm), ska tillfälligt plocka bort varmvattenberedaren.

Slanganslutningar på 22mm för varmvattenberedare med metallfläta och mässingsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand!

Krilleman
Krilleman krilleman_215 skrev:
Det bästa är att bara köpa en rak Conex och koppla ihop slangarna. På det sättet får du kallvatten i båda sidorna på blandarna under tiden beredaren är från kopplad.

Visst är det 22mm?!

[länk]
Jag vill helst försöka plugga dom för att jag har hängt upp en mindre 15L VVB som jag tänker koppla in under tiden, via andra 15mm rör och lite pex slang.

Snyggt, tack för svar!

Krilleman krilleman_215 skrev:
Jaha, då kör du bara dit två Conex proppar. (y)

[länk]

Verkar vara svåra att hitta dessa Conex propparna, jag är inte säker på att jag kan köpa dessa via grossist genom mitt företag, då det inte ingår i vårt vanliga materiel. Finns det någon annan tillverkade som säljes lite mer överallt, förmodar att de ser likadana ut , så jag hittar säkert om jag letar, får bli en tripp till bauhaus eller liknande.

Har en fråga till. Finns det något lätt sätt att dela på den här skarven för att ev få på en rör manchett?
Koppar- och plastvattenrör med skarv och Conex propp vid genomföring i betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.