Hej

Behöver plugga igen detta rör, vad behöver jag införskaffa för att det ska lyckas? :D
Kopparrör med en kopplingsdel som användaren vill plugga igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H Hammarfall skrev:
[länk]

Va-propp i rätt storlek. Såga bort röret som ska bort, ta ur gängan och sätt i proppen med koniska sidan inåt. Så lärde krilleman mig för några år sedan.
Lysande, stort tack (y):D

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
@Hammarfall Går det stänga av varmvattnet på varmvattenberedaren?
eller är det bara å stänga av inkommande kallvatten och spola i kranarna tills det är tömt?

Stängde av kallvattnet och delade på ett rör men det forsade ju ut varmvatten så fick skruva ihop det igen....

P Pappa1986 skrev:
@Hammarfall Går det stänga av varmvattnet på varmvattenberedaren?
eller är det bara å stänga av inkommande kallvatten och spola i kranarna tills det är tömt?

Stängde av kallvattnet och delade på ett rör men det forsade ju ut varmvatten så fick skruva ihop det igen....
Jag stängde av inkommande vatten och tömde lät kranen rinna.

H Hammarfall skrev:
Jag stängde av inkommande vatten och tömde lät kranen rinna.
Ok, då provar jag detta imorgon, men varmvattenberedaren kan inte ta skada då? Om den töms på vatten men fortfarande är igång?
Edit: Borde väl räcka att jag dra ut sladden till VVB och sen stänga inkommande och därefter tömma

Bryt strömmen till beredaren.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ok, då provar jag detta imorgon, men varmvattenberedaren kan inte ta skada då? Om den töms på vatten men fortfarande är igång?
Edit: Borde väl räcka att jag dra ut sladden till VVB och sen stänga inkommande och därefter tömma
Precis, bryt strömmen.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Grymt, tack ska ni ha :=)

Lycka till :)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Hur har det gått, @Pappa1986 ?
Det gick hur bra som helst, men satte med en tillfällig ballofix och det har hållit tätt men ska snart dra igång med köket och då ska det in nya rör mm så detta blir en bra lösning :)
Tack för hjälpen :)

P Pappa1986 skrev:
Det gick hur bra som helst, men satte med en tillfällig ballofix och det har hållit tätt men ska snart dra igång med köket och då ska det in nya rör mm så detta blir en bra lösning :)
Tack för hjälpen :)
Vad bra :)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.