https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Plugg-VA-1219-12-mm-1945963/5109217/artikel-detaljer.html
Va-propp i rätt storlek. Såga bort röret som ska bort, ta ur gängan och sätt i proppen med koniska sidan inåt. Så lärde krilleman mig för några år sedan.
Va-propp i rätt storlek. Såga bort röret som ska bort, ta ur gängan och sätt i proppen med koniska sidan inåt. Så lärde krilleman mig för några år sedan.
@Hammarfall Går det stänga av varmvattnet på varmvattenberedaren?
eller är det bara å stänga av inkommande kallvatten och spola i kranarna tills det är tömt?
Stängde av kallvattnet och delade på ett rör men det forsade ju ut varmvatten så fick skruva ihop det igen....
eller är det bara å stänga av inkommande kallvatten och spola i kranarna tills det är tömt?
Stängde av kallvattnet och delade på ett rör men det forsade ju ut varmvatten så fick skruva ihop det igen....
Jag stängde av inkommande vatten och tömde lät kranen rinna.P Pappa1986 skrev:
Ok, då provar jag detta imorgon, men varmvattenberedaren kan inte ta skada då? Om den töms på vatten men fortfarande är igång?H Hammarfall skrev:
Edit: Borde väl räcka att jag dra ut sladden till VVB och sen stänga inkommande och därefter tömma
Lycka till 
Hur har det gått, @Pappa1986 ?
Klicka här för att svara