Hej!
Jag ska ta bort en diskho inkl blandare i köket och behöver därmed plugga igen detta. Helst så ska det inte sticka ut så mycket från väggen därefter eftersom jag ska placera kylskåp där..
Röret för utgående vatten är 55 mm i ytterdiameter. Rören för ingående vatten är 15 mm i ytterdiameter. Vad behöver jag för grejer för att plugga igen detta? Ska jag ta bort metallbrickan som sitter dikt an mot väggen? Eller är det lättare att plugga rören? Se bilder.
Tack på förhand!
Jag ska ta bort en diskho inkl blandare i köket och behöver därmed plugga igen detta. Helst så ska det inte sticka ut så mycket från väggen därefter eftersom jag ska placera kylskåp där..
Röret för utgående vatten är 55 mm i ytterdiameter. Rören för ingående vatten är 15 mm i ytterdiameter. Vad behöver jag för grejer för att plugga igen detta? Ska jag ta bort metallbrickan som sitter dikt an mot väggen? Eller är det lättare att plugga rören? Se bilder.
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 753 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 753 inlägg
Jag tycker mig se att det står VSH på kopplingarna, så i så fall kan du plugga med två sådana här proppar:
https://www.rinkabyror.se/artikel/vsh-super-propp-15/
Men om det ska pluggas permanent är det bättre att koppla bort rören i matande ände så du inte har blindledningar som det står vatten i.
https://www.rinkabyror.se/artikel/vsh-super-propp-15/
Men om det ska pluggas permanent är det bättre att koppla bort rören i matande ände så du inte har blindledningar som det står vatten i.
Ja det står VSH.. Helst jämnar jag detta med väggen permanent. Hur gör jag det? Låter klokt att inte ha blindledningar med vatten i.Magnus E K skrev:
Har du ett fördelarskåp för vatten någonstans?V VeraEnPlan skrev:
I såna fall koppla ur röranslutningarna där och plugga anslutningarna i fördelaren.
Du kan ju plugga direkt på anslutningen på väggen så slipper du rörbiten som du har fotat ivartfall.
Annars får du behöver du lokaliserar var påkopplingen är för vattnet är för den här röranslutningen.
Så här ser det ut i fördelarskåpet.. Det är ”kök (lilla)” som ska kopplas bort. Hur stänger jag av vattnet här? Ska jag bara stänga av genom att vrida tills det tar stopp? Det har jag gjort nu och vattnet är avstängt på rätt kran.. men jag måste väl ändå plugga röret i väggen jag fotade först? Känns vanskligt att ha det opluggat ifall nån vrider på röranslutningen.M mattoys skrev:Har du ett fördelarskåp för vatten någonstans?
I såna fall koppla ur röranslutningarna där och plugga anslutningarna i fördelaren.
Du kan ju plugga direkt på anslutningen på väggen så slipper du rörbiten som du har fotat ivartfall.
Annars får du behöver du lokaliserar var påkopplingen är för vattnet är för den här röranslutningen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara