E_interiör
Hej!
Har bytt plats för vattenutkast när vi byggde om köket.
Nu har vi kvar ett hål på fasaden som vi måste täcka igen, då luften drar in i så pass att det är kallt i bänkskåpet i köket.
Ingen aningen om det är igen satt inifrån då vi hade snickare som satt köket men eftersom det är så kallt i skåpet som är där detta sitter så antar jag att dom ej täckt det alls…🤔

Så vad jag gör jag? Hur pluggar jag igen detta från utsidan på bästa sätt?

• Röd vägg med ett hål, trä synligt inne, blåfärgade kanter runt öppningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga problem, Du tar in tre offerter från tre olika företag. Välj den mellersta. Räkna sedan med att betala dubbla priset och att alla på byggahusforum diskuterar i en vecka om 18 000 kr + moms är ett rimligt pris.

Eller så löser du det själv. Har du plastfolie i väggarna vill man helst täta folien. Har du inte plast är det bara att såga till en träbit och stoppa in i hålet. Täta med lämplig fog/spackel/fix och måla över.

• Haha
  • Gilla
E_interiör och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Proppa i lite isolering först innan du pluggar trät.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
E_interiör
Jag precis, det tänkte jag oxå kunde va bra att fylla med. Men hur sätter jag i det…? Ska jag såga ut en träbit så rund jag kan sen spackla eller?

RoTe
E_interiör E_interiör skrev:
Jag precis, det tänkte jag oxå kunde va bra att fylla med. Men hur sätter jag i det…? Ska jag såga ut en träbit så rund jag kan sen spackla eller?
Testa peta med en pinne? Ja det underlättar ju om du gör träbiten rund...

• Gilla
E_interiör
  • Laddar…
Lys med en ficklampa och kolla om du kan se något. Troligen har du bakom brädan i tur och ordning en luftspalt, en skiva/utegips/Board, isolering, plastfolie och slutligen innerväggmaterial.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.