Hej!
Har bytt plats för vattenutkast när vi byggde om köket.
Nu har vi kvar ett hål på fasaden som vi måste täcka igen, då luften drar in i så pass att det är kallt i bänkskåpet i köket.
Ingen aningen om det är igen satt inifrån då vi hade snickare som satt köket men eftersom det är så kallt i skåpet som är där detta sitter så antar jag att dom ej täckt det alls…🤔
Så vad jag gör jag? Hur pluggar jag igen detta från utsidan på bästa sätt?
Har bytt plats för vattenutkast när vi byggde om köket.
Nu har vi kvar ett hål på fasaden som vi måste täcka igen, då luften drar in i så pass att det är kallt i bänkskåpet i köket.
Ingen aningen om det är igen satt inifrån då vi hade snickare som satt köket men eftersom det är så kallt i skåpet som är där detta sitter så antar jag att dom ej täckt det alls…🤔
Så vad jag gör jag? Hur pluggar jag igen detta från utsidan på bästa sätt?
Inga problem, Du tar in tre offerter från tre olika företag. Välj den mellersta. Räkna sedan med att betala dubbla priset och att alla på byggahusforum diskuterar i en vecka om 18 000 kr + moms är ett rimligt pris.
Eller så löser du det själv. Har du plastfolie i väggarna vill man helst täta folien. Har du inte plast är det bara att såga till en träbit och stoppa in i hålet. Täta med lämplig fog/spackel/fix och måla över.
Eller så löser du det själv. Har du plastfolie i väggarna vill man helst täta folien. Har du inte plast är det bara att såga till en träbit och stoppa in i hålet. Täta med lämplig fog/spackel/fix och måla över.
Klicka här för att svara
