Hej.

Håller på att bygga om ett badrum.
Är det godkänt kapa röret där jag ritat markering för att sedan plugga igen detta med en muff?(tror det heter så)
Röret mot toaletten med lutning mot toan så det kommer aldrig komma vatten i detta rör.

VVS-arbete i badrum med markerat avloppsrör och isoleringsmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R
Ska du ta bort brunnen ? f kan du ta bort röret helt fram till toaröret så är det bäst , sitter packning där och en propp tätar bra , om du bygger in det så sätt lite lim på pluggen så den inte kan gå ur

R rävlyan skrev:
Ska du ta bort brunnen ? f kan du ta bort röret helt fram till toaröret så är det bäst , sitter packning där och en propp tätar bra , om du bygger in det så sätt lite lim på pluggen så den inte kan gå ur
Japp, brunnen ska bort . Jag har typ 3 meter bort till toaletten. Kan jag kapa och plugga så slipper jag bryta upp hela golvet så för mig hade detta varit bäst. Men det är mest om det är godkänt att göra så?

R
Om du tar bort brunnen så är det en muff på röret , blir samma sak som att pluggfa längre bort , kapa inte röret där utan använd den muffdel som syns

R rävlyan skrev:
Om du tar bort brunnen så är det en muff på röret , blir samma sak som att pluggfa längre bort , kapa inte röret där utan använd den muffdel som syns
Ok. Kanon tack för hjälpen. Tänkte mest att bjälken är i vägen men det ska nog gå att få dit :D

R
Den ska ju bort och kanske inte användas mer , ser ut att behöva bytas mot en ny om du ska flytta plats på en brunn , så bara såga den gamla i bitar

R rävlyan skrev:
Den ska ju bort och kanske inte användas mer , ser ut att behöva bytas mot en ny om du ska flytta plats på en brunn , så bara såga den gamla i bitar
Den ska bara sågas bort och kastas :D

Bästa svaret

R
Bra ser ut kunna få dit en plugg genom att trilskas lite , lite lim på den säkrar upp till 100 % , eftersom den är inbyggd .
normalt behövs det inte , men inte fel heller

R
Får du inte dit en plugg på bra vis , kan du kapa röret och sätta en muff där med plugg i ändan , ett tips då , grada av röret på utsidan som du kapat och sätt i pluggen först i muffen , det blir tätt

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Får du inte dit en plugg på bra vis , kan du kapa röret och sätta en muff där med plugg i ändan , ett tips då , grada av röret på utsidan som du kapat och sätt i pluggen först i muffen , det blir tätt
Det ska jag göra.
Tack så mycket :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.