10 920 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
plugga hål i yttervägg
Nybörjarvarning på den här frågan, hav tålamod 
Jag har ett hus där förra eller förrförra ägaren har gjort en del små hål rakt genom ytterväggen för att dra div sladdar till garaget (telefon, seriekopplade brandvarnare, TV etc.).
Jag är trådlös av naturen och vill ta bort sladdarna, frågan är hur jag bäst pluggar igen hålen i väggen?
Innerväggen är spånskiva el. board och ytterväggen är träpanel, vad som finns däremellan har jag ingen aning om.
Jag har ett hus där förra eller förrförra ägaren har gjort en del små hål rakt genom ytterväggen för att dra div sladdar till garaget (telefon, seriekopplade brandvarnare, TV etc.).
Jag är trådlös av naturen och vill ta bort sladdarna, frågan är hur jag bäst pluggar igen hålen i väggen?
Innerväggen är spånskiva el. board och ytterväggen är träpanel, vad som finns däremellan har jag ingen aning om.
Produkter som diskuteras: "träpluggar"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Om du nu har ett tätskickt så är det punkterat och så lär det också förbli om du inte vill riva ner spånskivorna och laga plasten. Men om huset är gammalt så är det inte säkert att det finns ngn plast överhuvudtaget och då kan det ju inte vara punkterat och du har inget problem 
Även om du har ett tätskickt så tror jag inte det är ngn jättekatastrof att det punktvis är punkterat. Är ju svårt redan från början att få det 100 tätt (om man nu inte lägger det inne i isoleringen och drar elen mm. utanför). Jag skulle själv blunda. Känns inte rimligt att riva ner innerväggarna...
Även om du har ett tätskickt så tror jag inte det är ngn jättekatastrof att det punktvis är punkterat. Är ju svårt redan från början att få det 100 tätt (om man nu inte lägger det inne i isoleringen och drar elen mm. utanför). Jag skulle själv blunda. Känns inte rimligt att riva ner innerväggarna...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden