Har sen en massa år tillbaka fjärrvärme i kåken som sattes in av tidigare ägare. Då dom gjorde detta så kapade dom vara rören för dåvarande inkommande/utgående värmesystem (se bild)

Håller på att göra iordning nere i tvättstugan där dessa sitter och tänkte ta bort dom. Men hur jag detta smidigast utan att gräva upp utifrån? Jag tänkte bila bort lite runt om rörkulverten och sedan kapa rören några centimeter in i väggen och sedan putsa igen.
Men hur pluggar jag bäst rören som blir i väggen?
Mig veterligen ska det inte finnas något vatten kvar, men kan ju kanske komma en lite skvätt nån gång av någon anledning, så vill ju helst plugga/täta rören så det blir helt vattentätt

Gamla rör på grov vägg, stolar delvis synliga, tom emballage, renoveringsarbete verkar vara pågående.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det rör från energibrunn och till VP dom varit och används inte mer. Luktar det om soppan som sprit eller.

J jonaserik skrev:
Är det rör från energibrunn och till VP dom varit och används inte mer. Luktar det om soppan som sprit eller.
Ingen aning var och vad dom varit till riktigt. Vet bara att det går in 2 rör i ena sidan av huset och ut på andra gaveln och dessa går genom samtliga 4 fastigheter som ligger på rad längs med vägen men alla här har numera fjärrvärme.
Känner ingen lukt från rören alls och verkar inte komma något när jag vrider på vreden

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.