Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Som rubriken lyder måste jag plugga två ledningar temporärt. Vi håller på med renovering av hall, badrum och kök parallellt. Detta beror på att stammen går så och då måste jag plugga två ledningar till badrummet så att jag har fortsatt kall- och varmvatten i köket. Rören är inbyggda under vardagsrumsgolvet delvis varpå jag inte kan byta rakt av. Därför drar jag allt nytt från källaren en annan väg.
Så i slutändan kommer de gamla 16mm kopparrören försvinna när köket är klart.
Är det securex klämringskoppling 16x15 som gäller och sen en hatt?
Det är alltså rören till vänster vid t-korsningen som måste pluggas. Tänkte lägga ner ett vattenlarm under för säkerhetsskull. Golvet kommer gå att öppna med bara några skruvar tills dess att köket är klart och rören ska väck.
Så i slutändan kommer de gamla 16mm kopparrören försvinna när köket är klart.
Är det securex klämringskoppling 16x15 som gäller och sen en hatt?
Det är alltså rören till vänster vid t-korsningen som måste pluggas. Tänkte lägga ner ett vattenlarm under för säkerhetsskull. Golvet kommer gå att öppna med bara några skruvar tills dess att köket är klart och rören ska väck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "vattenlarm"
Vattenlarm för vitvaror Housegard
Ljud vid vattenläcka
150 kr inkl moms
Läs mer
Vatette 15mm provtryckningspropp med förstoring 15x16 och en stödhylsa 16x1.
Inga problem! Men som du skriver får ju inte ha det så sen när du lägger igen golvet ordentligt.
RSK:
1945757
1945468
1865961
Inga problem! Men som du skriver får ju inte ha det så sen när du lägger igen golvet ordentligt.
RSK:
1945757
1945468
1865961
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Tack!
Hehe jag tänkte att det är lika bra att avhandla det på direkten
Hehe jag tänkte att det är lika bra att avhandla det på direkten
Klicka här för att svara