Hej.

Jag har följt olika trådar här på forumet i några år och har förstått att det finns kunskap i överflöd. Nu har jag behov av tips/hjälp.

Jag har putsat om innerväggarna i källaren i vårat hus byggt -66. Antagligen så har jag inte fått in ordentligt med puts i de gamla hålen vid fönstren alt. träffat på andra håligheter i väggen.
Problemet jag har nu är att skruvarna till fästena för rullgardinerna inte drar fast i pluggen/väggen, utan allt sitter löst/lossnar.

Finns det någon smidig lösning på problemet? Eller är det bara att försöka fylla igen hålen med bruk av något slag och borra igen?

Vad använder du för pluggar (röd/gul)?
Det finns ett par typer av pluggar som är lite större och borde spänna mot mer, alt gå på en lite större skruv.
Att spackla igen hålen och borra om i samma hål tror jag inte på, det blir mkt svårt att få till nya hål i lagningen.

Corre; Nä, spackla kändes som det sämsta alternativet. Jag har röda plugg nu, men det känns som hålet inv är rätt stort så jag tror mer på Stefan N:s tanke om Kemankare.

Tack ska ni ha för tipsen. :thumbup:

Redigerat:
Jag har med framgång hängt upp en radiator på ca 60kg med kemankare i en hålstensvägg.

• Gilla
Posa71
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.