Hej
Vi har bott i vårt nybyggda hus i snart 9 månader och upptäckte idag att en sida på innerväggar i ett sovrum att helt plötsligt syntes små gropar i väggen där vad jag tror sitter skruvar ( se bilder). Varför dyker dessa upp nu? Vet inte om det är ett sammanträffande att en elkontakt på andra sidan väggen lossnat lite från sitt fäste...
Vi har bott i vårt nybyggda hus i snart 9 månader och upptäckte idag att en sida på innerväggar i ett sovrum att helt plötsligt syntes små gropar i väggen där vad jag tror sitter skruvar ( se bilder). Varför dyker dessa upp nu? Vet inte om det är ett sammanträffande att en elkontakt på andra sidan väggen lossnat lite från sitt fäste...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det enkelgips? Isåfall kan det vara luftstötar/drag/vibrationer som fått väggen att bukta ut och därmed "dra ut" skivorna med detta resultat.
På ett lokalt studentboende hade de byggt så klena väggar, att gipsskivorna svajade då man öppnade dörren. Varvid man fick resultat som detta, samt att kökskaklet ramlade ner innan 2-årsbesiktningen.
På ett lokalt studentboende hade de byggt så klena väggar, att gipsskivorna svajade då man öppnade dörren. Varvid man fick resultat som detta, samt att kökskaklet ramlade ner innan 2-årsbesiktningen.
Jodå, bilderna finns där. Tyckte själv att de inte fanns men de är ju ljusa så man kan tolka dem som obefintliga.....
Vad är det för reglar i väggen? Om det är träreglar så kan ni ha fått reglar som har vridigt sig efter ett tag och då kan det se ut sådär. Inte så mycket att göra åt annat än att spackla över fördjupningen och måla igen.
Vad är det för reglar i väggen? Om det är träreglar så kan ni ha fått reglar som har vridigt sig efter ett tag och då kan det se ut sådär. Inte så mycket att göra åt annat än att spackla över fördjupningen och måla igen.
Så där fick jag med på en vägg när jag skulle renovera rummet. Hos mig sitter det treteck( ursäkta stavningen) och sedan gips. När jag tryckte på väggen så hade inte tidigare ägare skruvat åt gipset mot tretecken. Så varje gång när jag tryckte släppte alltså spacklingen eftersom skivan gick inåt men skruven satt fast. Så varje gång jag tryckte på vägg så framträdde en bula när jag sedan släppte sundes den lite precis som på TS bild
Det kan ju också vara så att träreglarna bakom bara har svällt lite. Så här års är det ju otroligt mycket fukt i luften och i kombination med långa gipsskruv skulle man kunna tänka sig att regeln trycker ut gipsskivan lite.roli skrev:
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden