Tack alla ni som har svarat, gett mig tips och råd, givit förslag, förklarat och hjälpt till.
Om jag har missat att läsa och/eller svara någon ber jag om ursäkt
Om jag verkar/har verkat förvirrad får jag skylla på ålder och lätt demens.
Vi ska ta itu med detta på ett bra sätt och hoppas att det löser sig. Man får svälja förtreten och försöka vara sams.
Vi ska ta itu med detta på ett bra sätt och hoppas att det löser sig. Man får svälja förtreten och försöka vara sams.
Uppdatering:S Sommarosolen skrev:I vårt grannskap (fem hus) får vi plogat på vintern om vi ber en lokal snösvängare om det, där vi boende sedan delar på betalningen efter vintersäsongens slut.
Vi är dock vanligtvis bortresta över vintrarna.
När vi återkom i våras krävde grannarna att vi skulle betala vår del av plogningen, detta trots att vi inte ens befunnit oss i vårt hus på hela vintern. Är detta rimligt?
Tack alla ni som har svarat, gett mig tips och råd, givit förslag, förklarat och hjälpt till.
Vi har en sommarstuga som ligger i slutet av en väg som är inom en vägförening om ca 50 hus.
Sommarstuga används enbart på sommarhalvåret och vinterställes på vintern. (Ej ström eller vatten på vintern). Vi betalar halv vägavgift..
Sommarstuga används enbart på sommarhalvåret och vinterställes på vintern. (Ej ström eller vatten på vintern). Vi betalar halv vägavgift..
TS har lämnat all nödvändig info om än sent och lite rörigt, samt förklarat varför men vissa verkar inte vilja förstå.C claym skrev:
Spydiga kommentarer och obefintlig ödmjukhet kommer inte att gynna detta forum så lägg av !
Klicka här för att svara