Vi ska plocka upp parketten som lades in köket i början av 80-talet. Det är ca 200mm breda ekplankor av något hyfsat känt märke (kommer ej ihåg vilket). Jag har nu pillat bort de tunna golvlisterna och försökt lyfta av en av plankorna i fönstersmygen, men det verkar som om den är fastlimmad med nästa planka.

Hur gör man för att få upp detta golv?
Kommer vi kunna ta upp det och återanvända det eller kommer det att ta så mycket stryk av upplockningen att det inte är lönt?
 
måste du ta upp det?

om du tycker det e jobbigt o skydda det mot tunga saker, så klä in golvet i ett lager 4mm masonit. då kan du vara lugn.
 
om det är limfog , limmat i fogarna så kan du inte återanvända det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.