4 303 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Plocka ner mur
Hittade den här muren på blocket:

Bräcksten, gratis mot att manplockar ner den.
Hur mycket jobb kan det vara att ta ner en sådan?
Vad kan man förvänta sig att de är ihopfogade med, eller är det troligt att de bara är staplade?

Bräcksten, gratis mot att manplockar ner den.
Hur mycket jobb kan det vara att ta ner en sådan?
Vad kan man förvänta sig att de är ihopfogade med, eller är det troligt att de bara är staplade?
Inte så mycket jobb. Stenarna är rätt små och lätta, mindre än en halv vanlig kvadratisk betongplatta, i a f de som jag har sett... De brukar bara vara staplade och så ser det ut att vara här också.
OK material om man inte ska bygga högre än en halvmeter.
OK material om man inte ska bygga högre än en halvmeter.
Ser ut som de vi har tagit ner och staplat bakom friggeboden, för att nu nästa år komma på att vi kan bygga en mur av dem på ett annat ställe på tomten... 
Man bär 2 i taget om de är lika stora som våra, och de är sannolikt bara staplade.
Vår mur (som vi plockade ner i fjol) var kanske 70 cm som högs och gick innanför en häck mot gatan (som ligger högre). den byggdes sannolikt 1974-75 utan varken dränering eller fix!
Vet inte om jag tycker det är värt jobbet för att få dem gratis dock, jämför med att köpa ny mur som du får hemleverad på pall till rätt ställe på tomten.
Edit: Finns det något som heter bräcksten förresten? Vår sten heter knäcksten.
Man bär 2 i taget om de är lika stora som våra, och de är sannolikt bara staplade.
Vår mur (som vi plockade ner i fjol) var kanske 70 cm som högs och gick innanför en häck mot gatan (som ligger högre). den byggdes sannolikt 1974-75 utan varken dränering eller fix!
Vet inte om jag tycker det är värt jobbet för att få dem gratis dock, jämför med att köpa ny mur som du får hemleverad på pall till rätt ställe på tomten.
Edit: Finns det något som heter bräcksten förresten? Vår sten heter knäcksten.
Klicka här för att svara