Hej.
Jag försöker sätta in en givare i plinten nedan. har förtennat kabeln men lyckas inte få in den tunna kabeln i denna plint. Jag försöker hålla ner release knappen samtidigt men det verkar helt omöjligt..,Någon som har tips på hur jag skall göra? föra in grövre spik först och sedan kabeln? Vad gör jag för fel? Och Ja jag är en amatör men fått in kablar i plintar har gått förut :).

• Elektrisk kopplingsplint med märkta anslutningar och reläer i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver du inte trycka ner respektive vit flärp ovanför för att öppna plinten som är fjäderbelastad så du kan sticka in kabeln?

mexitegel mexitegel skrev:
Behöver du inte trycka ner respektive vit flärp ovanför för att öppna plinten som är fjäderbelastad så du kan sticka in kabeln?
Har provat men det hjälper inte dessvärre. Får inte komma in i plinten trots att jag trycker ner release knappen

Trasig plint?

Kan du se att det rör sig när du trycker på någon av knapparna ?

zarkov zarkov skrev:
Trasig plint?

Kan du se att det rör sig när du trycker på någon av knapparna ?
Det är just detta som jag tycker är lite märkligt. Jag ser minimal rörelse när jag trycker ner releaseknappen..

Givare låter som något så tunt som awg26 eller 28.
Även förtent kan det vara knepigt att få in i en trög plint, jag gissar att den viker sig om du försöker trycka lite?

Jag tänker att klämma på en ändyhylsa borde fungera om plinten inte är helt trasig.

Du skulle kunna försöka tvinga upp plinten med en liten skruvmejsel samtidigt som du naturligtvis trycker på release knappen men det finns ju en risk att plinten går sönder när du drar ut skruvmejseln.

• Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
ARJU ARJU skrev:
Givare låter som något så tunt som awg26 eller 28.
Även förtent kan det vara knepigt att få in i en trög plint, jag gissar att den viker sig om du försöker trycka lite?