Hej.
Jag försöker sätta in en givare i plinten nedan. har förtennat kabeln men lyckas inte få in den tunna kabeln i denna plint. Jag försöker hålla ner release knappen samtidigt men det verkar helt omöjligt..,Någon som har tips på hur jag skall göra? föra in grövre spik först och sedan kabeln? Vad gör jag för fel? Och Ja jag är en amatör men fått in kablar i plintar har gått förut
.
Jag försöker sätta in en givare i plinten nedan. har förtennat kabeln men lyckas inte få in den tunna kabeln i denna plint. Jag försöker hålla ner release knappen samtidigt men det verkar helt omöjligt..,Någon som har tips på hur jag skall göra? föra in grövre spik först och sedan kabeln? Vad gör jag för fel? Och Ja jag är en amatör men fått in kablar i plintar har gått förut
Givare låter som något så tunt som awg26 eller 28.
Även förtent kan det vara knepigt att få in i en trög plint, jag gissar att den viker sig om du försöker trycka lite?
Jag tänker att klämma på en ändyhylsa borde fungera om plinten inte är helt trasig.
Du skulle kunna försöka tvinga upp plinten med en liten skruvmejsel samtidigt som du naturligtvis trycker på release knappen men det finns ju en risk att plinten går sönder när du drar ut skruvmejseln.
Även förtent kan det vara knepigt att få in i en trög plint, jag gissar att den viker sig om du försöker trycka lite?
Jag tänker att klämma på en ändyhylsa borde fungera om plinten inte är helt trasig.
Du skulle kunna försöka tvinga upp plinten med en liten skruvmejsel samtidigt som du naturligtvis trycker på release knappen men det finns ju en risk att plinten går sönder när du drar ut skruvmejseln.
Jag skall prova detta försiktigtARJU skrev:
Givare låter som något så tunt som awg26 eller 28.
På de där plintarna ska du trycka flärpen bort från plinthålet, alltså uppåt på bilden. Ta en platt skruvmejsel och ta i lite med stadig hand, tittar du noga på flärpen ser du att den är gjord för en plattmejsel att trycka med, upp mot reläna.