Hej,

Ska bygga lite insynsskyddat staket i vår som blir ca 1.8 m högt av tryckimpregnerat virke.

Staketet kommer att vara u-format och vara på den längsta sträckan ca 12 m. I min rimliga lathet så tänker jag att det borde vara smidigt att använda spjut som man slår ner, men jag är orolig för att dessa ger med sig över tiden och att man borde satsa på plintar.

Så vad är era erfarenheter av att använda spjut, brukar de ge med sig? Är plintar oftast ett säkrare kort eller kan man blanda spjut och plint?

Tacksam för input!
 
M Mawe85 skrev:
Hej,

Ska bygga lite insynsskyddat staket i vår som blir ca 1.8 m högt av tryckimpregnerat virke.

Staketet kommer att vara u-format och vara på den längsta sträckan ca 12 m. I min rimliga lathet så tänker jag att det borde vara smidigt att använda spjut som man slår ner, men jag är orolig för att dessa ger med sig över tiden och att man borde satsa på plintar.

Så vad är era erfarenheter av att använda spjut, brukar de ge med sig? Är plintar oftast ett säkrare kort eller kan man blanda spjut och plint?

Tacksam för input!
Så fort marken blir fuktig viker staketet sig. 180 cm kräver en stadig förankring Om du är lat väljer du markskruv.
 
Jo det kan vara ett alternativt men gissar att det blir ganska dyrt om man ska montera 25 plintar (är flera staketdelar jag ska sätta upp).

Får kanske hyra en jordborr så sparar jag lite tid för att sätta plintar :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.