2 671 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Plint eller spjut till staket
Hej,
Ska bygga lite insynsskyddat staket i vår som blir ca 1.8 m högt av tryckimpregnerat virke.
Staketet kommer att vara u-format och vara på den längsta sträckan ca 12 m. I min rimliga lathet så tänker jag att det borde vara smidigt att använda spjut som man slår ner, men jag är orolig för att dessa ger med sig över tiden och att man borde satsa på plintar.
Så vad är era erfarenheter av att använda spjut, brukar de ge med sig? Är plintar oftast ett säkrare kort eller kan man blanda spjut och plint?
Tacksam för input!
Ska bygga lite insynsskyddat staket i vår som blir ca 1.8 m högt av tryckimpregnerat virke.
Staketet kommer att vara u-format och vara på den längsta sträckan ca 12 m. I min rimliga lathet så tänker jag att det borde vara smidigt att använda spjut som man slår ner, men jag är orolig för att dessa ger med sig över tiden och att man borde satsa på plintar.
Så vad är era erfarenheter av att använda spjut, brukar de ge med sig? Är plintar oftast ett säkrare kort eller kan man blanda spjut och plint?
Tacksam för input!
Så fort marken blir fuktig viker staketet sig. 180 cm kräver en stadig förankring Om du är lat väljer du markskruv.M Mawe85 skrev:Hej,
Ska bygga lite insynsskyddat staket i vår som blir ca 1.8 m högt av tryckimpregnerat virke.
Staketet kommer att vara u-format och vara på den längsta sträckan ca 12 m. I min rimliga lathet så tänker jag att det borde vara smidigt att använda spjut som man slår ner, men jag är orolig för att dessa ger med sig över tiden och att man borde satsa på plintar.
Så vad är era erfarenheter av att använda spjut, brukar de ge med sig? Är plintar oftast ett säkrare kort eller kan man blanda spjut och plint?
Tacksam för input!
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Klicka här för att svara