Hejsan,
Jag ska koppla in två stycken spotlightskenor och skulle behöva lite råd.
Det finns två stycken takuttag där tanken är att koppla en skena till varje med en fast installation.
Bakom strömbrytaren är tanken att koppla in en plejd dim-02 som kopplas mot en återfjädrande kronbrytare.
Skulle vara mycket tacksam om ni kan bekräfta/dementera mina tankar.
Strömbrytare
Takuttag 1:
Takuttag 2:
Min tanke här är att svart kabel är fas medans brun och vit är tändtråd, tänker jag rätt?
Och hur ska dessa kopplas i dim-02?
Vidare till kronbrytaren från 1 och 2?
Bild på skenor:
Jag ska koppla in två stycken spotlightskenor och skulle behöva lite råd.
Det finns två stycken takuttag där tanken är att koppla en skena till varje med en fast installation.
Bakom strömbrytaren är tanken att koppla in en plejd dim-02 som kopplas mot en återfjädrande kronbrytare.
Skulle vara mycket tacksam om ni kan bekräfta/dementera mina tankar.
Strömbrytare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takuttag 1:
Logga in
Skapa konto
Takuttag 2:
Logga in
Skapa konto
Min tanke här är att svart kabel är fas medans brun och vit är tändtråd, tänker jag rätt?
Och hur ska dessa kopplas i dim-02?
Logga in
Skapa konto
Vidare till kronbrytaren från 1 och 2?
Bild på skenor:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Du behöver ha nolla/neutralledare till Plejd-pucken.
Detta arbete är egentligen behörighetskrävande arbete.
Hur tror du att det ska kopplas.
Rita en skiss på hur du skulle koppla så kan någon säga om det är rätt eller fel. På skissen skriver du vilken funktion och färg de olika trådarna har.
Detta arbete är egentligen behörighetskrävande arbete.
Hur tror du att det ska kopplas.
Rita en skiss på hur du skulle koppla så kan någon säga om det är rätt eller fel. På skissen skriver du vilken funktion och färg de olika trådarna har.
Ditt antagande ang färg är troligen rätt. (Även om standard på gruppmatning obruten fas är brun.)
Enklast är att sätta Plejd i den första takdosan där du har obruten fas(svart) samt nolla (blå) här passar båda tänd/signaltråd vit och brun som skall in på S1 samt S2. Utgången ut till ljusrampen.
I princip skall PLEJD kopplas in på befintliga tändtrådar + matas med obruten fas och nolla.
Glöm inte fjädrar i kronbrytaren.
Kolla på #78
https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd.306197/page-6
Enklast är att sätta Plejd i den första takdosan där du har obruten fas(svart) samt nolla (blå) här passar båda tänd/signaltråd vit och brun som skall in på S1 samt S2. Utgången ut till ljusrampen.
I princip skall PLEJD kopplas in på befintliga tändtrådar + matas med obruten fas och nolla.
Glöm inte fjädrar i kronbrytaren.
Kolla på #78
https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd.306197/page-6
Redigerat:
Klicka här för att svara