De har väl överbelastningsskydd? Borde räcka att tydligt märka uttaget med "Dimmer: Max NNN Watt belastning". Så har jag gjort på ett par uttag som går via dimmer.K korthoga skrev:
Ja, de har en inbyggd säkring som inte går att byta. Det är bara att kasta pucken om man inte känner sig hemma i att öppna upp och löda om, vilket inte ens Plejd själva rekommenderar. Så att sätta en Plejd med dimmer bakom ett vägguttag är enligt mig vansinne.R RoAd skrev:
Ok, då håller jag med. Jag trodde de flesta dimmers idag återställs när överbelastningen försvinner.
Så om det som hände mig för något år sedan, att en glödlampa gick sönder så den kortslöts, så är Plejden trasig? Det scenariot, även om det inte är jättevanligt, händer trots allt ibland.
Så om det som hände mig för något år sedan, att en glödlampa gick sönder så den kortslöts, så är Plejden trasig? Det scenariot, även om det inte är jättevanligt, händer trots allt ibland.
Så är det. Dock är Plejd väldigt bra på reklamationer så om pucken inte fungerar efter byte av ljuskälla så skulle jag tro att man får en ny på garanti (om garantin fortfarande gäller).R RoAd skrev:
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
De flesta "större" serier från de stora kända tillverkarna har vägguttag med separat brunntändning. Sedan om de går att få tag på lätt kanske är en annan sak då jag skulle gissa att efterfrågan kanske inte är den största så alla internethandlare har de nog kanske inte på lager.K karlmb skrev:
Ah ok, trodde Exacct bara hade en Zigbee-variant. Men den där är ju universell.R roli skrev:
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
Schneider Exxakt 2-vägs:K karlmb skrev:
https://www.elbutik.se/product.html/exxact-vagguttag-2-vags
130 kr
Artnr: 1820297
Tillv. Artnr: WDE002187
EAN-nummer: 3606480203725
Inte alls svårt att få tag i. Enligt uppgift finns det i lager.

