PLEJD

52k läst  377 svar

1. Peter2400
    Medlem · Nivå 17
    Vad jag vet så ske en Plejd klara sig på egen hand, så det måste vara nåt annat
    som spökar:)

2. H
    Medlem Nivå 9
    :D

3. H
    Medlem Nivå 9
    Den synkar direkt mot telefonen, och de verkar ligga i samma ”rum” i menyn, så borde vara samma förutsättningar för den nya som sitter utomhus, de är max 4-5m imellan dem..

4. J
    Medlem Nivå 3
    Mätarskåpet är väl i plåt. Aldrig en bra kombo för trådlös kommunikation.

• Laddar…
  5. H
    Medlem Nivå 9
    Ja men det funkar att tända manuellt i appen, samt att den får kontakt direkt, så det verkar inte vara problemet, och om den klarar sig på egen hand så ska de ju funka

• Laddar…
  6. J
    Medlem Nivå 3
    Då är den väl trasig då. Byt ut den där du köpt den.

7. H
    Medlem Nivå 9
    Köpt den på Tradera, men visserligen kvittot kvar från den jag köpte nyligen.

Får se om det funkar i em..

Theben uren var kanske inte så dumma ändå! Eller jo dumma, men pålitliga..

8. H
    Medlem Nivå 9
    Tror jag hittade problemet, lite konstigt, under rummet utebelysning, tänder jag på den vippan så tänds båda, men i inställningar för Astrouret, fanns det endast 1 enhet, la till den andra där så får vi se om det funkar.

9. Peter2400
    Medlem · Nivå 17
    Ja, det där kan du nog inte skylla på plejd.
    Det finns dessutom en utmärkt ”Testa” funktion
    där ser man tydligt vad som kommer hända och när.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    B9F8FEA3-00D1-42E3-B8F6-FD7FD4D90AFB.png

10. H
    Medlem Nivå 9
    Ja vet, men där står endast ”utebelysning” inte vilka enheter som denna innefattar.

11. Peter2400
    Medlem · Nivå 17
    Men du ser vilka enheter som tänds när du kör testet, det är lite det som är grejen

• Laddar…
  12. M
    Medlem · Nivå 11
    Det stämmer inte. En enhet är "master" och skickar signal till resten om man har lagt in en tidsfunktion. Det måste alltså finnas kommunikation mellan enheterna.

13. Sammy_j
    Renoverare Nivå 8
    Jag har en CTR01 går det inte att aktivera så att den ena knappen styr en relälast och den andra knappen styr 1-10v signalen? Det finns ju två olika utgångar på modulen men dom verkar inte kunna användas oberoende av varandra.

14. L
    Medlem · Nivå 13
    Vet ej, men ring PLEJDs utmärkta support med sådana frågor.

15. K
    Medlem Nivå 1
    Sitter och planerar för Plejd här hemma och tänkte börja med vardagsrummet. Alla brytare är dimmers idag.
    Om jag förstått det rätt så behöver jag två krondimmers och två vanliga?

Har en väldig massa Smart Plugs från Verisure. Finns det möjlighet att få en Plejd till att fungera med ett vägguttag?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: