P Peter Petterson skrev:
mitt intresse för tex tempen i 3 facket i frysen är = noll hade aldrig fallit mig in
Om tempen i frysen är noll grader borde det intressera dig för då är din mat på väg att tina 😂

• Haha
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om tempen i frysen är noll grader borde det intressera dig för då är din mat på väg att tina 😂
Då tempen visas digitalt på frysen ser man den ju dagligen 20 gånger man passerar den. Skulle den plötsligt visa 0 grader istället för -18 så vet man om problem ganska kvickt.

Att ha en app att kontrollera i 15 år är nog bra mycket drygare.

• Haha
David Wallin
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Då tempen visas digitalt på frysen ser man den ju dagligen 20 gånger man passerar den.
Då är du mycket mer observant än vad jag är. Både min kyl och min frys har display med aktuell temperatur men det var nog år sedan jag lade märke till vad de visade. Kanske dags att lägga in en sensor i respektive skåp... 🤔

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då är du mycket mer observant än vad jag är. Både min kyl och min frys har display med aktuell temperatur men det var nog år sedan jag lade märke till vad de visade. Kanske dags att lägga in en sensor i respektive skåp... 🤔
Det säger ju mer om dig än mig. Varje gång jag passerar antigen kyl eller frys står ju tempen på respektive digitalt på utsidan. Skulle det stå tex +15 på kylskåpet vet man ju något är galet utan att behöva ha kontrollerat det i 15 år dagligen i en app

• Wow
David Wallin
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Att ha en app att kontrollera i 15 år är nog bra mycket drygare.
Det är nog ingen som övervakar sin kyl eller frys genom att "kontrollera en app". Vill man göra det sätter man naturligtvis upp ett larm vid fel temperatur.

• Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vill man göra det sätter man naturligtvis upp ett larm vid fel temperatur.
Dvs då temperaturen i frysen går över 0. 😂

P Peter Petterson skrev:
Det säger ju mer om dig än mig. Varje gång jag passerar antigen kyl eller frys står ju tempen på respektive digitalt på utsidan.
Ja om du verkligen lägger märke till det säger det en del om oss båda. Jag gör det i alla fall absolut inte.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Alla andra är idioter och jag är den enda smarta verkar vara din logik. Förstår att du inte förstår.
Nej, tvärtom tror jag att folk faktiskt kan förstå saker. Bland annat därför jag är envis i den här tråden.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Dvs då temperaturen i frysen går över 0. 😂
Ja då lägger man ner tid gemene man inte är intresserad av.

för oss räcker det att kika på den digitala displayen när vi ändå vandrar förbi kyl o frys 20 gånger om dagen.

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:

för oss räcker det att kicka på den digitala displayen när vi ändå vandrar förbi kyl o frys 20 gånger om dagen.
"Gemene man" igen.
Många poänger som flyger förbi över huvudet idag.

Lägg av med detta hackande på varandra omedelbart
/Mats
Moderator

• Gilla
pdov och 2 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Ironi och att folk skall kunna läsa mellan raderna gäller alltså bara när du skriver ett inlägg? Gör andra det skall dom förklara sig?

Härlig logik där 🥱👍🏼
Jag kan inte svara på detta då det skulle gå emot moderatorns direkta order.

P Peter Petterson skrev:

för oss räcker det att kika på den digitala displayen när vi ändå vandrar förbi kyl o frys 20 gånger om dagen.
Min frys står i ett annat hus. Jag går definitivt inte förbi den 20 gånger om dagen och tycker absolut det vore smidigt om telefonen larmade om temperaturen steg för mycket.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Kan vi pausa tråden några veckor igen nu? 😂

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
R
pdov pdov skrev:
Man kan ju välja vilken del av inlägget man citerar. Du kunde ju lika gärna valt första meningen:

"Tänkte skapa en tråd där vi kan diskutera allas åsikter och erfarenheter kring Plejds produkter!"
Ja, och jag valde att citera det som säger att det är ok att skriva kritiska saker om Plejd och att ta upp andra system eftersom det var den delen som verkade ha missats. Det är självklart ok att bara citera delar av ett långt inlägg om det räcker.

Vet inte riktigt vart du vill komma.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.