David Wallin David Wallin skrev:
Men tyvärr kommer systemunderhållet att ta så fruktansvärt mycket tid att man aldrig kommer att hinna dricka av spriten. 🙄
De där sysslorna kan man kombinera. Fråga mig inte hur jag vet. Skål. 🍺🍺🍺

• Älska
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle nog kalla den människan matnörd och inte tekniknörd.

Tekniknördarna nöjer sig med att övervaka att frysen i största allmänhet fungera som den ska. 😉
Vanligt folk köper en ny frys när den gamla gett sig. Att övervaka den i 15 år för att få reda på att den är sönder 1 dag innan är ju inte värt 15 års övervakning för gemene man,

P Peter Petterson skrev:
Nu var det de där med läsförståelsen igen, mena ju att min plånbok var snyggare än din.

Men som sagt kan du inte starta en tråd där ni kan klappa er på axeln istället för att lusa ner till en tråd för folk som är intresserade av Plejd?
Så det är min läsförståelses fel att du har otur när du uttrycker dig? Men hur som helst, min plånbok är rätt trasig. Jag prioriterar annat...

På frågan om jag kan starta en ny tråd: Det är fullt möjligt för mig att göra det ja. Dock tänker jag inte göra det. ...och för övrigt är även jag intresserad av Plejd.

Så det är min läsförståelses fel att du har otur när du uttrycker dig? Men hur som helst, min plånbok är rätt trasig. Jag prioriterar annat...

På frågan om jag kan starta en ny tråd: Det är fullt möjligt för mig att göra det ja. Dock tänker jag inte göra det. ...och för övrigt är även jag intresserad av Plejd.
Verkar vara mest du som har otur varje gång du tänker.

Vilket är ditt intresse av Plejd menar du? Att tala om att det är kasst och att gemene man inte fattar hur dåligt det är?

Förstår du inte vill starta en ny tråd om annat system då ingen hade svarat i den förutom ett fåtal fanboys. Den breda massan har ju valt annat system som är enkelt och användarvänligt

• Haha
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Det finns en del avundsjuka personer här som inte kan förlika sig med att PLEJD har sålt över 3 000 000 enheter och som har installerats i mer än 700 000 system !!!

• Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
] att PLEJD har sålt över 3 000 000 enheter och som har installerats i mer än 700 000 system !!!
Hur kan du tro att någon i denna tråd bryr sig det minsta om det? 🤔

• Gilla
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Verkar vara mest du som har otur varje gång du tänker.

Vilket är ditt intresse av Plejd menar du? Att tala om att det är kasst och att gemene man inte fattar hur dåligt det är?

Förstår du inte vill starta en ny tråd om annat system då ingen hade svarat i den förutom ett fåtal fanboys. Den breda massan har ju valt annat system som är enkelt och användarvänligt
Okej. Exempel tack.

Jag är intresserad av alla hemautomationssystem. Man kan vara det. Jag har för övrigt aldrig någonsin påstått att Plejd är kasst. Däremot kan det vara riktigt dåligt om man har andra behov.

Ja de gör det ja. Och en del väljer utan att ha en aning om vad de valt. Och ångrar sig sen.

Det är beklämmande att gång på gång behöva läsa uppfattningen att "gemene man är exakt ALLA utom de redan befintliga plejdhatarna på byggahus". Det är ju precis den inställningen som gör att den här tråden spårar ur gång på gång.

B
P Peter Petterson skrev:
Hahah du vill inte mäta varken penis eller plånbok med mig, Jag lovar 😂🥳.

Plejd funkar galet bra till det är konstruerat för.
Vill man kunna mäta tempen i garaget eller tempen i botten på frysen i en app så finns det andra grejor.

Vill man sköta belysningen och andra enklare funktioner som att slå på kaffebryggaren eller kupé värmaren till bilen så funkar Plejd fint även för det.

En människa som är såpass teknikintresserad så tempen i fack 3 i frysen är viktig för den köper inte Plejd.

gemene man nöjer sig med det som Plejd erbjuder och har inga problem att betala vad det kostar, även om billigare och tekniskt bättre system finnes. Man är helt enkelt inte redo att lägga dom timmarna mer avancerade system kräver för att få möjligheter man inte önskar eller eftersträvar.
Kan du inte byta ut "man" mot "jag" när du skriver? Du talar inte för gemene man.

Det är inte så konstigt att t.ex. sätta in en tempmätare för att se tempen I fritidshuset, så man inte behöver oroa sig för att stormen slagit ut elen. Eller för att den 15år gamla värmepumpen kanske är på väg att dö, för att minska risken för sönderfrysning. Det behöver man inte vara nörd för att vara intresserad av. Det är ett rationellt behov.

Efter några år inser man att det vore bra om man kunde slå på värmepumpen på 20c några h innan man kommer fram till fritidshuset, så man slipper frysa hela kvällen. Eller kanske slå av den när det är putinpriser på elen. Men det är ju bara att glömma med plejd.

Men lampan kan man ju tända på distans i alla fall...

• Gilla
  • Älska
  • Haha
djac och 7 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det finns en del avundsjuka personer här som inte kan förlika sig med att PLEJD har sålt över 3 000 000 enheter och som har installerats i mer än 700 000 system !!!
Om vi ska fortsätta spänna oss så kan jag skryta med att 2020 fanns det 373 miljoner installerade KNX-apparater i 190 länder. 🕺

//Patrik

• Gilla
  • Älska
djac och 8 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur kan du tro att någon i denna tråd bryr sig det minsta om det? 🤔
Alla plejdsekteristerna gör det ju! 🙂

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Fantastiskt argument. Vet du hur vanligt malaria är? Måste ju vara skitbra...

• Haha
jbr och 5 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Förstår du inte vill starta en ny tråd om annat system då ingen hade svarat i den förutom ett fåtal fanboys.
Det finns redan många trådar på temat "hemautomation" varav flera aktiva det senast dygnet. Vill du vidga din horisont tror jag säkert du hittar en hel del intressant.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Fantastiskt argument. Vet du hur vanligt malaria är? Måste ju vara skitbra...
Underbart svar, vet du hur ovanligt aids är i västvärlden? Måste ju vara väldigt exklusivt att få.

Alfredo Alfredo skrev:
Det finns redan många trådar på temat "hemautomation" varav flera aktiva det senast dygnet. Vill du vidga din horisont tror jag säkert du hittar en hel del intressant.
Ja hade jag vart intresserad av dom hade jag ju läst om dom. Att gå in i dom o tala om hur tråkigt avancerade dom är och att mitt intresse för tex tempen i 3 facket i frysen är = noll hade aldrig fallit mig in

• Wow
David Wallin
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Underbart svar, vet du hur ovanligt aids är i västvärlden? Måste ju vara väldigt exklusivt att få.
Jag erkänner att jag verkligen inte förstår själva poängen här... 😂

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.