Vanligt folk köper en ny frys när den gamla gett sig. Att övervaka den i 15 år för att få reda på att den är sönder 1 dag innan är ju inte värt 15 års övervakning för gemene man,Alfredo skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Så det är min läsförståelses fel att du har otur när du uttrycker dig? Men hur som helst, min plånbok är rätt trasig. Jag prioriterar annat...P Peter Petterson skrev:
På frågan om jag kan starta en ny tråd: Det är fullt möjligt för mig att göra det ja. Dock tänker jag inte göra det. ...och för övrigt är även jag intresserad av Plejd.
Verkar vara mest du som har otur varje gång du tänker.David Wallin skrev:
Så det är min läsförståelses fel att du har otur när du uttrycker dig? Men hur som helst, min plånbok är rätt trasig. Jag prioriterar annat...
På frågan om jag kan starta en ny tråd: Det är fullt möjligt för mig att göra det ja. Dock tänker jag inte göra det. ...och för övrigt är även jag intresserad av Plejd.
Vilket är ditt intresse av Plejd menar du? Att tala om att det är kasst och att gemene man inte fattar hur dåligt det är?
Förstår du inte vill starta en ny tråd om annat system då ingen hade svarat i den förutom ett fåtal fanboys. Den breda massan har ju valt annat system som är enkelt och användarvänligt
Husägare
· Skåne
· 5 382 inlägg
Det finns en del avundsjuka personer här som inte kan förlika sig med att PLEJD har sålt över 3 000 000 enheter och som har installerats i mer än 700 000 system !!!
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Okej. Exempel tack.P Peter Petterson skrev:Verkar vara mest du som har otur varje gång du tänker.
Vilket är ditt intresse av Plejd menar du? Att tala om att det är kasst och att gemene man inte fattar hur dåligt det är?
Förstår du inte vill starta en ny tråd om annat system då ingen hade svarat i den förutom ett fåtal fanboys. Den breda massan har ju valt annat system som är enkelt och användarvänligt
Jag är intresserad av alla hemautomationssystem. Man kan vara det. Jag har för övrigt aldrig någonsin påstått att Plejd är kasst. Däremot kan det vara riktigt dåligt om man har andra behov.
Ja de gör det ja. Och en del väljer utan att ha en aning om vad de valt. Och ångrar sig sen.
Det är beklämmande att gång på gång behöva läsa uppfattningen att "gemene man är exakt ALLA utom de redan befintliga plejdhatarna på byggahus". Det är ju precis den inställningen som gör att den här tråden spårar ur gång på gång.
Kan du inte byta ut "man" mot "jag" när du skriver? Du talar inte för gemene man.P Peter Petterson skrev:Hahah du vill inte mäta varken penis eller plånbok med mig, Jag lovar 😂🥳.
Plejd funkar galet bra till det är konstruerat för.
Vill man kunna mäta tempen i garaget eller tempen i botten på frysen i en app så finns det andra grejor.
Vill man sköta belysningen och andra enklare funktioner som att slå på kaffebryggaren eller kupé värmaren till bilen så funkar Plejd fint även för det.
En människa som är såpass teknikintresserad så tempen i fack 3 i frysen är viktig för den köper inte Plejd.
gemene man nöjer sig med det som Plejd erbjuder och har inga problem att betala vad det kostar, även om billigare och tekniskt bättre system finnes. Man är helt enkelt inte redo att lägga dom timmarna mer avancerade system kräver för att få möjligheter man inte önskar eller eftersträvar.
Det är inte så konstigt att t.ex. sätta in en tempmätare för att se tempen I fritidshuset, så man inte behöver oroa sig för att stormen slagit ut elen. Eller för att den 15år gamla värmepumpen kanske är på väg att dö, för att minska risken för sönderfrysning. Det behöver man inte vara nörd för att vara intresserad av. Det är ett rationellt behov.
Efter några år inser man att det vore bra om man kunde slå på värmepumpen på 20c några h innan man kommer fram till fritidshuset, så man slipper frysa hela kvällen. Eller kanske slå av den när det är putinpriser på elen. Men det är ju bara att glömma med plejd.
Men lampan kan man ju tända på distans i alla fall...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Om vi ska fortsätta spänna oss så kan jag skryta med att 2020 fanns det 373 miljoner installerade KNX-apparater i 190 länder. 🕺L Leif i Skåne skrev:
//Patrik
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Det finns redan många trådar på temat "hemautomation" varav flera aktiva det senast dygnet. Vill du vidga din horisont tror jag säkert du hittar en hel del intressant.P Peter Petterson skrev:
Ja hade jag vart intresserad av dom hade jag ju läst om dom. Att gå in i dom o tala om hur tråkigt avancerade dom är och att mitt intresse för tex tempen i 3 facket i frysen är = noll hade aldrig fallit mig inAlfredo skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg