1. Varför skriver du detta i den tråd som handlar om wallpluggen?

2. Två miljoner enheter till överpris som typ kan tända och släcka kampor. Gjort med ett hemgjort nedstängt låtsasprotokoll i syfte att låsa in intet ont anande kunder. Wow.

3. Homekit-stödet var enligt Plejd själva i "intern beta" för några år sen. Kunderna gjorde uppror om Plejds diverse utfästelser (typ Sonos och Homekit) för några år sedan men sedan hände absolut ingenting.Vilket leder oss till punkt 4.

4. Dröm vidare.

Sammanfattning: medan utvecklingen sker i rekordfart på övriga marknaden så fortsätter Plejd att stå för drömmar och förhoppningar som aldrig verkar infinna sig. Om det tog nästan 5 års utveckling att få ut en av marknadens mest mediokra wallpluggar, tror någon verkligen att de kommer börja producera produkter för Apples ekosystem any time soon? Gå isåfall vidare till punkt 4 igen.

• Haha
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
J Jonte Karlsson skrev:

2. Två miljoner enheter till överpris som typ kan tända och släcka kampor. Gjort med ett hemgjort nedstängt låtsasprotokoll i syfte att låsa in intet ont anande kunder. Wow.

3. Homekit-stödet var enligt Plejd själva i "intern beta" för några år sen. Kunderna gjorde uppror om Plejds diverse utfästelser (typ Sonos och Homekit) för några år sedan men sedan hände absolut ingenting.Vilket leder oss till punkt 4.

4. Dröm vidare.

Sammanfattning: medan utvecklingen sker i rekordfart på övriga marknaden så fortsätter Plejd att stå för drömmar och förhoppningar som aldrig verkar infinna sig. Om det tog nästan 5 års utveckling att få ut en av marknadens mest mediokra wallpluggar, tror någon verkligen att de kommer börja producera produkter för Apples ekosystem any time soon? Gå isåfall vidare till punkt 4 igen.
1. Sluta gnäll
2. Det va bara det

• Gilla
Nordvikshuset och 1 till
  • Laddar…
J Jonte Karlsson skrev:

4. Dröm vidare.

Gissar att du är samma person som "bossebyggare" :) Saknat dig, kul att du är tillbaka! Trevlig helg!

• Gilla
  • Haha
PeterFalun och 1 till
  • Laddar…
Äntligen! Det tog sin lilla tid men nu kan vi börja byta ut alla olika wallplugs hemma :)

• Flera förpackningar av smarta pluggar på ett trägolv, redo för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
alm82 och 4 till
  • Laddar…
Härligt, för tusenlapparna du lagt på dessa kan du nu äntligen mäta förbrukning på alla inkopplade apparater och integrera dessa med alla andra smarta prylar från olika tillverkare.

Oh wait...

Kom ihåg att när Plejd konkar eller blir uppköpta och deras proprietära hittepåprotokoll dör ut så ska dessa återvinnas som elektronikskrot. Det är viktigt att tänka på miljön.

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
J Jonte Karlsson skrev:
Härligt, för tusenlapparna du lagt på dessa kan du nu äntligen mäta förbrukning på alla inkopplade apparater och integrera dessa med alla andra smarta prylar från olika tillverkare.

Oh wait...

Kom ihåg att när Plejd konkar eller blir uppköpta och deras proprietära hittepåprotokoll dör ut så ska dessa återvinnas som elektronikskrot. Det är viktigt att tänka på miljön.
Nu får du väl fan ändå ta o ge dig! Låt dom som gillar Plejd köra med det o punga upp lite extra kulor för dom om man känner för det o vill få en kvalitetskänsla när man öppnar förpackningen. Vill du syssla med andra system där du kan integrera hela huset i det så har jag full respekt för det. Men låt dom som vill styra sin belysning på ett schysst sätt i en smidig app där det aldrig är något krångel vara utan att påstå det är skräp man lagt pengarna på. Under 3 år har jag aldrig haft ett enda problem med min 35 enheter. Hoppas du inte haft det med ditt/dina system heller! Det är bara att inse att människor är olika o tur är väl det för då finns det plats för många olika tillverkare på den här typen av produkter. Trevlig kväll!

• Gilla
PeterFalun och 11 till
  • Laddar…
Sittställning
J Jonte Karlsson skrev:

Oh wait...

Hahahaha 40 inlägg varav mer än hälften handlar om att du inte gillar plejd. Slår man upp dryg finns lätt dina kommentarer där som exempel.

Lägg energi på något du gillar istället själv kommer jag köpa ännu mer plejd och när det blir gammalt och tråkigt har jag min ursäkt att köpa nya prylar :)

• Gilla
Clintan86 och 5 till
  • Laddar…
J Jonte Karlsson skrev:

Oh wait...

Tack för ytterligare ett bidrag som i forumets anda bidrar till att hjälpa och råda andra användare och för att du så ärligt delar med dig av dina utmärkta erfarenheter. Du är verkligen eb stjärna utan dess like. Jag undrar bara, återigen, varför inte de renhållningsarbetare som brukar kallas moderatorer, reagerar på denna ständiga smutskastning och byte av användarid. Så tröttsamt :(....

Förstår att ditt syfte är att förstöra för de som faktiskt är intresserade av att bidra och som inte hatar Plejd. Jag tillhör den gruppen. Jag byggde nytt, egenritat 2018 och som den tech nerd jag är, köpte jag det senaste och mest app- och fjärrstyrda av allt från tvättmaskin till elvisp(nästan). På mitt gör-som-det-skall-och-krånglar-aldrig index ligger en klar etta, Plejd. För resterande är det ständiga uppgraderingar och fungerar ibland, som gäller.

• Gilla
Clintan86 och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
N Nordvikshuset skrev:
Tack för ytterligare ett bidrag som i forumets anda bidrar till att hjälpa och råda andra användare och för att du så ärligt delar med dig av dina utmärkta erfarenheter. Du är verkligen eb stjärna utan dess like. Jag undrar bara, återigen, varför inte de renhållningsarbetare som brukar kallas moderatorer, reagerar på denna ständiga smutskastning och byte av användarid. Så tröttsamt :(....

Förstår att ditt syfte är att förstöra för de som faktiskt är intresserade av att bidra och som inte hatar Plejd. Jag tillhör den gruppen. Jag byggde nytt, egenritat 2018 och som den tech nerd jag är, köpte jag det senaste och mest app- och fjärrstyrda av allt från tvättmaskin till elvisp(nästan). På mitt gör-som-det-skall-och-krånglar-aldrig index ligger en klar etta, Plejd. För resterande är det ständiga uppgraderingar och fungerar ibland, som gäller.

Men eller hur! Det klabbar verkligen aldrig!

Jag skulle vilja ha energimätare i wallpluggen iaf, men jag kan överleva.

Får hopps det redan ligger i pluggen, fast ej aktiverad. Det borde ha tänkt till lite ang framtiden.

• Haha
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
R
K _Fredrik_ skrev:
Får hopps det redan ligger i pluggen, fast ej aktiverad. Det borde ha tänkt till lite ang framtiden.
De ska bara göra klart homekit-stödet först :crysmile:

• Haha
useless
  • Laddar…
Vissa saker är smartare än vad man tror. Philips hue motion sensor är rätt simpel i hue appen. Men i homekit syns både lux och temp. Så hoppas kan man allt.

Nöp 5 st precis när dem plockades upp och skulle in på hyllan idag Person håller fem förpackade eluttag som precis plockats upp för att placeras på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
R
C Clintan86 skrev:
Nöp 5 st precis när dem plockades upp och skulle in på hyllan idag [bild]
Skönt att ditt behov äntligen börjat fyllas. Synd bara att du fick vänta så länge och att det bliv lite dyrt i slutändan ;)

Jag fick oxå ett gäng ”pluggar” levererade idag, mycket nöjd med hur enkelt det är att få igång o hur stabilt det fungerar.

Började min ”karriär” med att tända o släcka lampor med annat än strömbrytarna med Nexa. Har slitit mitt hår många gånger över hur dåligt det fungerat o svårigheten med att ansluta produkter som ”ska” fungera med systemet.

Efter att ha installerat mina första Plejd för några år sedan har det blivit fler o nu finns inte mycket Nexa kvar här hemma. Jag betalar gärna några kronor extra för produkter som verkligen fungerar!

• Gilla
Clintan86
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.