Ni som vet finns det att köpa bara vippan till plejd för piggarna bak har gått sönder så går inte få fast?
Jag har försökt googla men kanske använt fel termer?
Känns ju onödigt köpa ny strömbrytare bara för vippan gått sönder!
Vit strömbrytare med avtagbar vippa bredvid, märkningen "plejd" synlig på enhetens yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
P ptlf skrev:
Ni som vet finns det att köpa bara vippan till plejd för piggarna bak har gått sönder så går inte få fast?
Jag har försökt googla men kanske använt fel termer?
Känns ju onödigt köpa ny strömbrytare bara för vippan gått sönder!
[bild]
Är det inte en Schneider-vippa?
Den finns att köpa. Ser ut som Schneider Exxact.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Är det inte en Schneider-vippa?
Den finns att köpa. Ser ut som Schneider Exxact.
De är gjorda för att passa i Schneiders ramar, men vippan är Plejd-specifik (är jag ganska säker på iallafall...).

• Gilla
kmartinb och 1 till
  • Laddar…
K
useless useless skrev:
De är gjorda för att passa i Schneiders ramar, men vippan är Plejd-specifik (är jag ganska säker på iallafall...).
Ok. Det visste jag inte!

useless useless skrev:
Minns inte säkert men tror vippan också följde med plejden .
Får se om vet om Schneider passar.

Schneiders vippor passar inte då dom har en helt annan infästning. Men du kan ju alltid prova.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…

Bästa svaret

Kontakta Plejds support så skickar dom ut en ny till dig gratis! Ett vanligt fel som vad jag förstått åtgärdats på nyare knappar.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
useless useless skrev:
Schneiders vippor passar inte då dom har en helt annan infästning. Men du kan ju alltid prova.
Då är det ju dumt pröva o knäcka plejden.

B BearTheFear skrev:
Kontakta Plejds support så skickar dom ut en ny till dig gratis! Ett vanligt fel som vad jag förstått åtgärdats på nyare knappar.
Tack för tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.