Vart skulle ni välja att placera plejdpucken av dessa två alternativ:

Lampan styrs via två strömställare. Bakom ena knappen finns fast fas och nolla. Vilket känns smidigast att slippa dra nya tråd till andra knappen.

Kollar jag hur det ska kopplas in så ser det ut som att jag ska koppla in den bakom strömställaren med tändtråd.
 
Efter lite googlande så har jag märkt att tipset är att man ska koppla in på styringång 1 på plejden från den högra strömställaren. Vilket betyder att jag då måste dra dit tråd för fas och neutral.

Finns det någon specifik anledning varför man väljer enbart den högra strömställaren? Redan befintlig tändtråd?
 
  • Elektriskt kopplingsschema för installation av Plejd med en strömställare markerad till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Positivnolla skrev:
Efter lite googlande så har jag märkt att tipset är att man ska koppla in på styringång 1 på plejden från den högra strömställaren. Vilket betyder att jag då måste dra dit tråd för fas och neutral.

Finns det någon specifik anledning varför man väljer enbart den högra strömställaren? Redan befintlig tändtråd?

Du vill alltså inte styra plejden med brytarna utan bara i mobilen?

Har man en trappkoppling så brukar man göra så att båda brytarna kan styra plejden.
 
Sätt pjeden i taklampan. Du har ju redan tråd mellan från båda knapparna dit.
Men kanske inte både fas och nolla fast ?
Lägg båda knapparna parallellt på ingången.
Alternativt dra en ny/extra tändtråd så att du får båda knapparnas signal i samma dosa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.