Hejsan!

Är det OK att styra ett uttag med ansluten infravärmare med en Plejd Controller? Eller behöver man även bryta nollan?
 
tommib
Man behöver normalt inte bryta nollan. Det kan dock vara bra att kunna göra det på just infravärmare och liknande där jordfel kan utvecklas med tiden och lösa en JFB via kontakt N-PE.

Däremot skulle jag vara lite tveksam till att styra infravärmare med en Plejd, även om CTR-01 är specad för 3,5 kW.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Låt en plejd styra en kontaktor istället, så slipper belastningen ligga över plejden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.