Jag har installerat en Plejd Led 10 som driver en liten Ledramp.
Återfjädrande tryckknapp på kontrollingång 1, konstant fas/nolla på L/N.
Konfigurerat den i appen och från appen funkar allt bra, kan dimma upp o ner, men inte via tryckknappen.
Det ligger 44V på kontrollingång 1 (!), vid tryck på återfjädrande brytaren går 230V till ingången, men inget händer med ljuset, varken på eller av eller dimning.
Den är rätt konfigurerad i appen, som jag kan se.
Nån som varit med om liknande?
Återfjädrande tryckknapp på kontrollingång 1, konstant fas/nolla på L/N.
Konfigurerat den i appen och från appen funkar allt bra, kan dimma upp o ner, men inte via tryckknappen.
Det ligger 44V på kontrollingång 1 (!), vid tryck på återfjädrande brytaren går 230V till ingången, men inget händer med ljuset, varken på eller av eller dimning.
Den är rätt konfigurerad i appen, som jag kan se.
Nån som varit med om liknande?
Om du går in på inställningar/konfiguera ingångar och klickar på knappen, känner den av den då?
Om inte, har du samma fas på tändtråden som på L?
Om inte, har du samma fas på tändtråden som på L?
Hej, nej den känner inte av impulsen, har testat både återfjädrande och strömställande på inställningar och brytaren.M mackan_kal skrev:
Jo det är samma fas, borde det inte vara det, så ser det ut på inkopplingsschemat.
Fota baksidan på strömbrytaren så ser vi om du kopplat rätt. Rita gärna upp kopplingsschema med hur du kopplat
Den är väldigt enkelt kopplad, konstant fas in på L, plus nolla på N, såklart.
ingång 1 får en tändpuls från en återfjädrande brytare, samma fas såklart.
Håller in den återfjädrande brytaren och den borde då dimra, men inte. Den är rätt konfigad i appen.
Testat att ta bort återfjädringen och fonfigat appen till strömställare men inte händer.
Från appen går det fint att dimra och tända och släcka.
Håller in den återfjädrande brytaren och den borde då dimra, men inte. Den är rätt konfigad i appen.
Testat att ta bort återfjädringen och fonfigat appen till strömställare men inte händer.
U ulnm skrev:Den är väldigt enkelt kopplad, konstant fas in på L, plus nolla på N, såklart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser Led-10 ut
Det låter fel eller så fattar jag trögt. Det finns ingen "L1" på pucken, vad menar du? L ska ha fast fas, alltså inte via brytaren. N ska ha fast nolla och 1 (eller 2) ska få impuls från brytaren.Raskus skrev: