Hej, ska inom en snar framtid renovera vardagsrummet, har i dagsläget en taklampa som kan tändas från två håll.

Ska sättas in spottar med plejd, nu kan jag köpa in en del via jobbet så kommer undan med den kostnaden.

Vet att elektrikern oftas vill ta det via dom…
Men grattis är bättre!

Vad behöver jag köpa in? Vilken plejd och vilka spottar rekommenderar ni? Behöver jag drivdon?

Sitter idag schneider vippor så bra om jag kan återanvända dom med fjäder

B
Plejd har numera egna spottar som styrs direkt, dvs de är smarta i sig. Finns plejd vriddrimmer som passar schneider ram.

• Gilla
Pmattiasp
  • Laddar…
B bygges skrev:
Plejd har numera egna spottar som styrs direkt, dvs de är smarta i sig. Finns plejd vriddrimmer som passar schneider ram.
Ok tack för svar, hur är det med drivdon är dom inbyggda eller köper man det separat och vilken puck ska man köpa till?

Sitter idag två dubbeltrapp

Första tänder taklampan/Utebelysning
Andra tänder taklampan/en annan lampa

Huvudmålet är att styra taklampan(spottarna) med plejd så jag kan köpa till extra trådlösa knappar.

Hur kan det bli gratis för att du köper in via jobbet? Hamnar det på någon annans faktura?

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
B
Pmattiasp Pmattiasp skrev:
Ok tack för svar, hur är det med drivdon är dom inbyggda eller köper man det separat och vilken puck ska man köpa till?

Sitter idag två dubbeltrapp

Första tänder taklampan/Utebelysning
Andra tänder taklampan/en annan lampa

Huvudmålet är att styra taklampan(spottarna) med plejd så jag kan köpa till extra trådlösa knappar.
Drivdon är inkluderat. Det beror på hur du vill göra, teoretiskt behövs ingen puck. Du kan köpa trådlös dimmer WRT-01 med batteritid 15 år som passar för apparatdosa/ram.

Du kan också köpa i stort sett valfri puck och köra RTR-01 vriddimmer som klickas fast på puck och ansluter med guldstift. Eller ha vanliga knappar. Dimmern styr via pucken spottar trådlöst.

Dvs med båda lösningar behövs ingen tändtråd.

Vriddimmer är väldigt mkt trevligare än knapp och både RTR och WRT har dubbeltryck för att tex styra en annan lampa/grupp.

• Gilla
Pmattiasp
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Hur kan det bli gratis för att du köper in via jobbet? Hamnar det på någon annans faktura?
Haha nädå, chefen ska ska köpa in lite till kontoret och frågade om jag behöver något. Så en bra förmån kan man kanske säga. Kostnad tar chefen eller hans firma. Har en riktig sjyst chef.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B bygges skrev:
Drivdon är inkluderat. Det beror på hur du vill göra, teoretiskt behövs ingen puck. Du kan köpa trådlös dimmer WRT-01 med batteritid 15 år som passar för apparatdosa/ram.

Du kan också köpa i stort sett valfri puck och köra RTR-01 vriddimmer som klickas fast på puck och ansluter med guldstift. Dimmern styr via pucken spottar trådlöst.

Dvs med båda lösningar behövs ingen tändtråd.

Vriddimmer är väldigt mkt trevligare än knapp och både RTR och WRT har dubbeltryck för att tex styra en annan lampa/grupp.
Tack 🙏

Då är det bara förmånsskatten då…
Och arbetsgivaravgiften tillkommer ju för företaget.

• Haha
Müssli och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Då är det bara förmånsskatten då…
Och arbetsgivaravgiften tillkommer ju för företaget.
Inventarie,överskottsmateriel,kassation,svinn direktavskrivet och kastat.

D Dilato skrev:
Olagligt alltså.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det var ju något som lades till på en beställning.

D Daniel 109 skrev:
Det var ju något som lades till på en beställning.
Jag vet, men det händer ju att man beställer mer än som faktiskt gick åt (och så säger vi "ingen reurrätt").😉

Sånt här händer dagligen och det är väl känt även hos SKV, men det är för dyrt och krångligt att beivra.

D Dilato skrev:
Jag vet, men det händer ju att man beställer mer än som faktiskt gick åt (och så säger vi "ingen reurrätt").😉

Sånt här händer dagligen och det är väl känt även hos SKV, men det är för dyrt och krångligt att beivra.
Ja, men tar du hem grejerna blir det en förmån oavsett varför eller på vilka villkor de är köpta.

Men, jag tycker vi lägger ner den sidodiskussionen nu. TS och hens chef är säkert helt införstådda i juridiken och beredda att ta den lilla risken.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.