732 läst · 12 svar
732 läst
12 svar
Plejd i vardagsrummet
Hej, ska inom en snar framtid renovera vardagsrummet, har i dagsläget en taklampa som kan tändas från två håll.
Ska sättas in spottar med plejd, nu kan jag köpa in en del via jobbet så kommer undan med den kostnaden.
Vet att elektrikern oftas vill ta det via dom…
Men grattis är bättre!
Vad behöver jag köpa in? Vilken plejd och vilka spottar rekommenderar ni? Behöver jag drivdon?
Sitter idag schneider vippor så bra om jag kan återanvända dom med fjäder
Ska sättas in spottar med plejd, nu kan jag köpa in en del via jobbet så kommer undan med den kostnaden.
Vet att elektrikern oftas vill ta det via dom…
Men grattis är bättre!
Vad behöver jag köpa in? Vilken plejd och vilka spottar rekommenderar ni? Behöver jag drivdon?
Sitter idag schneider vippor så bra om jag kan återanvända dom med fjäder
Ok tack för svar, hur är det med drivdon är dom inbyggda eller köper man det separat och vilken puck ska man köpa till?B bygges skrev:
Sitter idag två dubbeltrapp
Första tänder taklampan/Utebelysning
Andra tänder taklampan/en annan lampa
Huvudmålet är att styra taklampan(spottarna) med plejd så jag kan köpa till extra trådlösa knappar.
Hur kan det bli gratis för att du köper in via jobbet? Hamnar det på någon annans faktura?
Drivdon är inkluderat. Det beror på hur du vill göra, teoretiskt behövs ingen puck. Du kan köpa trådlös dimmer WRT-01 med batteritid 15 år som passar för apparatdosa/ram.Pmattiasp skrev:Ok tack för svar, hur är det med drivdon är dom inbyggda eller köper man det separat och vilken puck ska man köpa till?
Sitter idag två dubbeltrapp
Första tänder taklampan/Utebelysning
Andra tänder taklampan/en annan lampa
Huvudmålet är att styra taklampan(spottarna) med plejd så jag kan köpa till extra trådlösa knappar.
Du kan också köpa i stort sett valfri puck och köra RTR-01 vriddimmer som klickas fast på puck och ansluter med guldstift. Eller ha vanliga knappar. Dimmern styr via pucken spottar trådlöst.
Dvs med båda lösningar behövs ingen tändtråd.
Vriddimmer är väldigt mkt trevligare än knapp och både RTR och WRT har dubbeltryck för att tex styra en annan lampa/grupp.
Tack 🙏B bygges skrev:Drivdon är inkluderat. Det beror på hur du vill göra, teoretiskt behövs ingen puck. Du kan köpa trådlös dimmer WRT-01 med batteritid 15 år som passar för apparatdosa/ram.
Du kan också köpa i stort sett valfri puck och köra RTR-01 vriddimmer som klickas fast på puck och ansluter med guldstift. Dimmern styr via pucken spottar trådlöst.
Dvs med båda lösningar behövs ingen tändtråd.
Vriddimmer är väldigt mkt trevligare än knapp och både RTR och WRT har dubbeltryck för att tex styra en annan lampa/grupp.
Då är det bara förmånsskatten då…
Och arbetsgivaravgiften tillkommer ju för företaget.
Och arbetsgivaravgiften tillkommer ju för företaget.
Ja, men tar du hem grejerna blir det en förmån oavsett varför eller på vilka villkor de är köpta.D Dilato skrev:
Men, jag tycker vi lägger ner den sidodiskussionen nu. TS och hens chef är säkert helt införstådda i juridiken och beredda att ta den lilla risken.