13 959 läst ·
19 svar
14k läst
19 svar
Plejd + elektrisk rullgardin?
Har du någon väggbrytare för att styra gardinen upp och ner? Eller går det att koppla in en väggbrytare till den? (Vilken rullgardin går inte det på tänker jag?)
Sålänge den möjligheten finns, så kan du koppla in en shelly! Med den Jan du styra via app, sätta tider, timer, alarm, dra upp ner vid soluppgång osv. Skapa scener mm....
Kan nästan garantera dig att det går utan att ha kollat på din rullgardin.
Sålänge den möjligheten finns, så kan du koppla in en shelly! Med den Jan du styra via app, sätta tider, timer, alarm, dra upp ner vid soluppgång osv. Skapa scener mm....
Kan nästan garantera dig att det går utan att ha kollat på din rullgardin.
Plejd visade upp en ny puck på el-mässan nu i maj. Den kan man använda till jalusier och rullgardiner eftersom den kommer ha ett växlande relä. Fast Plejds långa tider mellan visning av demoprodukter och release bådar inte gott. Får se om den hinner komma ut under året.
Tack för alla tips. För mig som inte kan så mycket - men vet vad jag är ute efter - så har jag nu mailat tillverkaren. De verkar ha lite smarta lösningar i form av ex en puck liknande Plejd...kallad Mago som går via bluetooth till gardinens motor.
Tyvärr så vill jag ju inte ha två system, och jag antar att jag inte kan få till det genom att installera en Plejd ”innan” Magos puck?
Hade vart såå kul att få till biorummet med ett enda knapptryck (lampor, rullgardin)
haha
Tyvärr så vill jag ju inte ha två system, och jag antar att jag inte kan få till det genom att installera en Plejd ”innan” Magos puck?
Hade vart såå kul att få till biorummet med ett enda knapptryck (lampor, rullgardin)
Hej
Finns det någon uppdatering kring detta? Är det någon som fått ihop en plejd med en elektrisk rullgardin?
Finns det någon uppdatering kring detta? Är det någon som fått ihop en plejd med en elektrisk rullgardin?
Klicka här för att svara