Hej allesammans. Jag har en plejd CTR och 6st lampor utomhus som jag vill styra via astrouret. Problemet är att jag vill kunna släcka två utav lamporna på gaveln via en tryckknapp och alltså kunna ha tänd resterande 4st då det lyser rakt in i rummet där vi sover. Är detta möjligt och isåfall hur går jag tillväga?
 
Purre
Ja antingen med två CTR eller med en knapp mellan de två lamporna och CTR:n
 
Purre Purre skrev:
Ja antingen med två CTR eller med en knapp mellan de två lamporna och CTR:n
Förstår inte riktigt, kan du utveckla. Fas går ju in i L In och sedan L ut är ju tandtråd till lamporna... om jag sedan har en kronbrytare och har 2tändtrådar från den som går in i 1,2 i plejden, behöver man ställa in vilka lampor den ska bryta eller förstår inte riktigt...
 
S Smurfen1337 skrev:
Förstår inte riktigt, kan du utveckla. Fas går ju in i L In och sedan L ut är ju tandtråd till lamporna... om jag sedan har en kronbrytare och har 2tändtrådar från den som går in i 1,2 i plejden, behöver man ställa in vilka lampor den ska bryta eller förstår inte riktigt...
På något sätt måste du dela tändningarna till lamporna så att du har två tändtrådar. Det är omöjligt att förklara utan att veta hur sakerna hänger ihop.
 
Purre
S Smurfen1337 skrev:
Förstår inte riktigt, kan du utveckla. Fas går ju in i L In och sedan L ut är ju tandtråd till lamporna... om jag sedan har en kronbrytare och har 2tändtrådar från den som går in i 1,2 i plejden, behöver man ställa in vilka lampor den ska bryta eller förstår inte riktigt...
Plejd ut till lampa 1-6. Mellan lampa 4 och 5 kan man sätta en knapp.
Eller plejd ut till lampa 1-4 och en annan plejd till lampa 5-6
 
M Mnor skrev:
På något sätt måste du dela tändningarna till lamporna så att du har två tändtrådar. Det är omöjligt att förklara utan att veta hur sakerna hänger ihop.
Allt går in till en kopplingsdosa, alltså matningen + 6st ytterbelysningar och en slang till en brytare. Alltså är det 8st rör som går in till K-dosan.
 

Bästa svaret

S Smurfen1337 skrev:
Allt går in till en kopplingsdosa, alltså matningen + 6st ytterbelysningar och en slang till en brytare. Alltså är det 8st rör som går in till K-dosan.
Släng då in REL-02 Så är saken klar.
 
  • Gilla
Smurfen1337
  • Laddar…
M Mnor skrev:
Släng då in REL-02 Så är saken klar.
Räcker det att lägga in tändtrådarna från brytaren på 1 och 2? Och respektive laster på L1 ut och L2ut?

Har lite svårt att förstå hur brytaren kan tända och släcka lamporna när det bara är 2trådar som går in i 1 o 2 på plejden
 
Purre
Förstår man inte bilden i manualen är det nog klokt att ringa om hjälp istället för att chansa.
 
Purre Purre skrev:
Förstår man inte bilden i manualen är det nog klokt att ringa om hjälp istället för att chansa.
Tacksam för svar :(
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.